Tre nyanser av gult! (Eller två nyanser av gult och så Alice;))

Igår däckade jag vid 21.00 vilket då gjorde att jag vaknade av mig själv klockan 04.30. Lite väl tidigt men kunde inte somna om. Fångade inte direkt dagen ändå utan slöade bara hela förmiddagen utan att göra något vettigt alls. Sen åkte jag till stallet och började med att pyssla om Dusty och tog med honom till ridhuset. Där släppte jag honom lös och ja, nej, han gjorde ingenting haha. Han borde ju ha massa överskottsenergi eftersom att han har stått i 8 dagar nu. Men nä, han var som vanligt mest intresserad av att hänga med mig eller bara stå stilla. Fick lite energi i honom och han travade runt mig så att jag fick en chans att se hur han rörde sig. Inga konstigheter alls. Sen mitt i så hörde hovis av sig och kunde vara där på fem minuter så då knatade vi hem på en gång. Så nu sitter skon på så imorrn tänkte jag longera och kanske sitta upp en stund. Yey, nu kör vi igång igen!
 

Sen så tog jag nästa gula häst - Jack. Fick låna honom av Cattis idag. Jack gick lektion igår med Carro och hade jobbat rätt hårt så vi höll oss till skritt i ungefär 30 minuter. Bara jobbade med öppna, sluta och skänkelvikningar. Han var rätt stel i början men han hade nog träningsvärk från dagen innan. På slutet så blev han mjukare i alla fall. Första gången jag red Jack idag, han är mycket grövre än Dusty! Kändes som att mina ben inte räckte till haha. Travade något varv också enbart för att jag ville känna hur traven kändes, som en dröm! Sjukt mjuk, avis jag blir! Trevligt i alla fall, han jobbade på bra och skötte sig fint.
 

Efter det en tripp till Elin igen, långt men roligt ju! Började med att Elin red så jag kunde få veta vad det var hon ville ha tips på. Sen efter det så red jag för att känna lite och ställa ännu mer krav, elak som jag är haha. Alice var mycket snabbare på att komma i form idag, i alla fall i skritten. Hon är smart och försöker verkligen klura ut vad det är man vill. En fin balansgång där hon bör uppmuntras när hon hela tiden frågar men inte får gå över till att hon tar sig friheten att själv bestämma och bara kör på för att hon "vet" vad vi ska göra. Latmasken kommer fram även i Alice när kraven ökar lite. Helt plötsligt ville hon inte alls trava eftersom hon bara fick trava om hon startade i form. Sjukt jobbigt tyckte Alice. Jag må ha korta ben men de är väldigt vana vid att jobba så det går inte att komma undan haha. Men som sagt hon är en smart häst och hon insåg snabbt att om hon gick mot skänkeln så ökade trycket från den - vilket hon inte gillade. Så efter ett varv så svarade hon på rätt sätt även när jag hade en mjukare skänkel, duktig tjej! Hon tappade fokus helt en stund och droppade ut bogen så då dunkade jag till henne med innerskänkeln. Tydligen så hårt att luften gick lite, ett litet "uff" hörde man, stackarn! Tror dock mest hon blev förvånad och inte direkt gjorde illa sig för SÅ stark är jag inte haha. Kul i alla fall att se framsteg redan och det kommer bli så bra nu bara Elin också är helt hel igen. 


Kommentarer :

#1: Elin

Ha ha ha. Du är så fyndig med dina rubriker ;)

Jag är så glad och tacksam över att du kommer förbi och hjälper oss. Hjärnan är fortfarande lite utmattad efter all information men det känns som att det kommer bli bra det här.

Riktigt roligt att se Alice i form också! Du är så duktig :D

Svar: Haha jag skulle posta den som "tre nyanser av gult" men så tyckte jag att de va roligare så här ;)

De e bara roligt o hjälpa lite. Ni kommer bli så grymma. Nu får ni bara hålla er hela tillsammans! Hoppas yrseln försvinner snart <3

Haha Alice tycker nog det inte är superkul ;) men jag tycker de e skoj :) tack snälla.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :