Trail!

Idag var det dags för trail! Gissa vem som var med? Världens bästa pappa så klart! Har sån tur att han tycker det är roligt att följa med och bära bommar, så lyckligt lottad. Det var rätt fullt ös vid ridhuset, sista grejerna som görs klart kring läktaren och det lilla rummet/fiket som byggts. Dusty förvånade mig genom att vara riktigt jäkla cool och inte alls bry sig nämnvärt om killarna som bar grejer upp och ner för läktaren. Det rasade även snö från taket så att det dånade. Jag var beredd för jag kände igen ljudet när det startade så höll i hornet men Dusty rörde inte ens ett öra?! Fattar ingenting, min coola häst är tillbaka! Tjoho! 
 
La fram två stycken trianglar att rida över, det är svårt att hitta spetsen men det går, han var jätteduktig och slog inte alls i och jag fokuserade för fullt på min sits och att inte studsa så mycket över bommarna. Sen gjorde vi om det till galoppbommar och travbommar i cirkel. Jävlar vad han drog över galoppbommarna! Hopphästen tittade fram i honom och jag tänkte "aldrig mer hoppning". Men det löste sig rätt snabbt. Jag tog ner honom och stannade honom så fort han försökte gasa mot bommarna och efter två korrigeringar så var han med i matchen. Sen galopperade han lugnt och sansat över dem. Han gick faktiskt riktigt fint, rättade till när vi kom fel och klämde in ett extra steg för att slippa splitta, härlig känsla! 
 
Travbommarna i cirkel klarade vi hyfsat, vi måste verkligen öva på mindre volter. Sen la vi alla bommar som travbommar eftersom det är det jag behöver öva på. Det gick bättre och bättre och jag kände mig inte så värst studsig i slutet i alla fall. Puh, inte lätt alltså. Men han är himla duktig min lilla guldhäst, älskar verkligen bommar haha.

Kommentera inlägget här :