Upp igen

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tänkte att Dusty skulle ha två veckor ledigt. Inte alls uppenbarligen. Vi ska ju tävla massor mer så nä nu får det vara nog. Plus att jag verkligen vill rida också haha. Så idag, efter att ha jagat bort Lilly femtusen gånger för att kunna få ut dusty ur hagen, så blev det ett mjukgörande pass på banan. Jobbade med öppna, sluta, förvänd sluta på volt, massa skänkelvikningar och sånt mjukgörande. Skrittade i tjugo minuter och sen lite trav. Han gick riktigt bra i traven och nu börjar jobbat med att få en stadig form på lösare tyglar. Efter att ha varit på SM så fick jag mig en klarare bild av vad jag måste uppnå och nu försöker jag planera en väg framåt. Bytena ska vi ta tag i, det har jag ju lovat. Ska vara med i en freestyle på KMet så får väl se om vi kan få till byten på riktigt då. Lite kort om tid egentligen men det är väl bra att ha en deadline. 
Haha all showugrustning är kvar. Orkade inte byta träns, stigbyglar och sporremmar. Får väl göra det någon annan dag.

Jobbade lite i höger galopp också. Lyfta upp hela innersidan och få honom mer rak och inte tippa innåt när vi gör volter. Mycket jobb men det släppte ändå när jag verkligen satte mig rak och höll upp med innerbenet. Vi kämpar på!
Fint ska de va, hehe. 

Kommentera inlägget här :