Tisdag - tillbaka där allt började

Först på tisdagen så kom hovis. Dusty höll på att tappa båda bakskorna så det var himla tur att vi kunde få en tid tillsammans med de andra som Kenneth skor. Tvättade även svansen och manen på min lilla gris. 
K9 bright White höll vad det lovade! 

Senare så åkte jag och pappa med Dusty hem till Kerstin och Snärten. Lite som att åka "hem" till Svanberga ranchen. Där jag började med western. 
Dusty fick låna Imres box, han verkade rätt nöjd i det svala stallet. 

Red en stund tillsammans med Snärten och Prinsen. Så himla stor Prinsen blivit! Sjukt ju, störst av dem alla. Dusty skötte sig fint, det bekommer honom inte att vi är på ett nytt ställe. Lika snäll som vanligt. Bad om tips angående spinnen och ja jäklar hörrni. Han spinner som en Gud nu ju. Snärten pushade mig att våga be om mer fart och Dusty spann så sjukt fint. Snabbt, korrekt och med planterat bakben. Galet bra och snärten var riktigt impad. Vilket aldrig händer typ. Han red även dusty och tyckte han var jättefin och tyckte vi skulle byta häst hehe. Så Dusty fick klart godkänt, denna gång, av snärten. Han gillar typ aldrig andras hästar så det var ju kul. Han testade Dusty när jag hade köpt honom och var då inte särskilt imponerad. Då tyckte han mest att han var stel. Så allt mjukgörande arbete han hjälpt. Och spinnen har blivit kanon fastän jag sällan tränar på det. Fick även till byte åt varje håll efter att snärten hade satt några på honom. Sen åt vi gott och pratade länge. Så himla trevligt. Saknar ranchen och umgänget där. 

Kommentarer :

#1: Linda

K9 är otroligt! Andra säsongen med deras produkter nu, I'm in love!

Svar: Ja! Älskar dem!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :