Tandis


En drogad Dusty efter tandis fixat lite. 

Äntligen var det dags att få Dustys tänder kollade. Jag har varit en dålig ägare och har inte kollat tänderna en enda gång sen jag köpte honom. Men nu äntligen blev det av! Sedera är ju inget problem och jag hann som vanligt inte märka att han blev stucken. Det här är vad som står på kvittot att tandis fixade: Skarpa kanter utsidan av kindtänderna i överkäken båda sidorna. Överlånga kindtänder längst bak i underkäken båda sidorna. 
Annars så var det bra. Bra tuggytor och annat sådant såg normalt ut tydligen. Det gick snabbt och enkelt så det var skönt. Eller när hon skulle ta den bakre tanden så knuffade han bort henne med tungan hela tiden så hon fick sedera lite till med en annan sort. Så han var väldigt trött sen och jag fick hålla koll på honom då han försökte lägga sig ner på golvet mellan åt. Knäppis. Så fort jag försökte gå ifrån honom så försökte han lägga sig ner. Men när jag stod vid honom så stod han snällt på alla fyra. Ville väl ha sällskap. Inga restriktioner utan kunde rida redan idag om jag ville. Men det blir imorrn, så nu är det bara att köra på!

Kommentera inlägget här :