Quarter SM -15, söndag

Sista tävlingsdagen och oerhört skönt att ha två relativt tidiga klasser. Dock miss i informationen igen så jag och Jossan fick inte gå banan för det hade de andra gjort tidigare tydligen. Fick åtminstone gå banan inför min sista klass men ja, det störde helt klart mitt fokus. 
 
Senior Trail - medalklass
Absolut svåraste klassen och jag hade noll koll på galoppbommarna. Å andra sidan så visste jag att det var uteslutet att placera sig eftersom att senior trailen bjuder på extremt många duktiga ryttare. Mitt nya uppvärmnings upplägg fungerade i alla fall super och han var med mig från början till slut. Första halvan är jag riktigt nöjd med och han var riktigt följsam över travbommarna. Sen var det jag som tryckte på för mycket i galoppen. Jag hade noll koll på avstånden och gjorde en helt fel bedömning. Dusty var toksnäll och försökte göra det jag bad om. Så det blev flängigt och vi slog i allt som gick att slå i och fick brake of gate och det var bara bedrövligt. Men han gjorde exakt det jag bad om, så guldstjärna till Dusty. Minus till matte. Jag ser i scoresheetet att det verkligen rasslade till med minus på slutet där vid galoppbommarna, haha, hej då alla poäng!
Resultat April: 9:e/10, 53,5p, 0 på grind, skrittbommar+bro, boxvändning, ryggning
Resultat Casey: 9:e/10, 52,5p, 0 på grind, skrittbommar+bro, boxvändning, +1/2 på ryggning
 
Amature Trail - medaljklass
Innan denna fick vi gå banan så då gick jag direkt till galoppbommarna. Det var mycket mindre galopp i denna men det krävde ändå att veta vart man skulle fatta galoppen för att komma in rätt. Jag stegade noggrant och räknade ut exakt vart jag behövde befinna mig. Det här gav sen helt klart utdelning då jag då hade en plan redan innan. Dusty gick så sjukt jävla bra. Vi hade inte kunnat göra det bättre, det här var helt klart det bästa vi kan göra i trailväg just nu. Så att andra är bättre, det kan vi inte göra något åt när vi presterat det bästa vi kan. Så himla härligt avslut att känna att vi verkligen var så bra vi kan. Är oerhört nöjd över denna runda och minusen vi fick där, det är sådant som vi inte kunde undvika. Så sjukt nöjd över denna runda. Vår score för Casey är nog det bästa vi fått, från en hård domare, och det är inte många minus men på sånna här tävlingar så måste man få plus också, det räcker inte annars. 
Resultat April: 4:a/12, 65p, 0 på grind, skrittbommar+bro, +1/2 på ryggning
Resultat Casey: 4:a/12, 66,5p, 0 på grind, skrittbommar+bro, travserpentiner, jog in i box+vändning, +1/2 på ryggningen
 
Klar förbättring på trailerna i år då vi lyckats knipa 5 stycken rosetter istället för  2 stycken som förra året i denna gren. Vi lyckades även plussa vilket vi inte gjorde förra året och scoren har definitivt höjts också. Så lite mindre islag i alla fall. bara att jobba vidare!

Kommentarer :

#1: Rebecka

Grattis! Vilket klockrent avslut! Att komma 4 i SM är ju extremt bra!! :D //Becka

Svar: Tack! Ja, jag är riktigt nöjd med det. Roligt när det är många med i klassen också 😃
chrissiep

skriven
#2: Anonym

Sååå himla kul att läsa allt i minsta lilla detalj ☺️ Jag tycker att det är så himla kul att följa en så duktig vän som bara rasar fram inutveckling! Du ska se att ni plockar medalj på Svenska SM:ET också 😘

Svar: Gulle dig mickis 💜 haha, vi får se. Om vi kommer igenom kvalet utan att va rädda för allt 😜
chrissiep

skriven
#3: Mickis

Meeeen åh.... Dryga prylar 😒 det var iaf jag som skrev!

skriven
#4: Elin Nes

Stort grattis än en gång! Ni är mina idoler!

Svar: Tusen tack för all hjälp 💜
chrissiep

skriven
#5: Linda

Hehe, jag och Josie hade ju också lite KalleAnka-trail där inemellan åt. Det där jäkla bytet alltså. :@ grrrr!

Svar: Tycker de kan sluta med byten i trailen haha :P såg din guldritt i trailen, va verkligen supersnyggt!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :