Nytt bett



Idag lånade jag ett tränsbett från en av isisarna. Eller det är för stort för dem så fick prova det. Ett tredelat som var perfekt i storlek. Han gick riktigt bra på det. Är så glad över den känslan, brukar ju gå så dåligt annars på tränsbett. Det här varken hängde han sig fast i eller stretade emot. Vanligtvis rider jag med ett tvådelat tränsbett men det funkar som sagt inte alls bra. Han gillar det helt enkelt inte. Så roligt att känna att även tränsbett fungerade bra. Vi övade med mjukgörande igen och arbetade mycket med galoppen. Massor med enkla byten där vi skrittade mellan de olika galopperna. Jag vill börja om lite från början, för min egna skull. Verkligen försöka lägga om en bra grund för min kropp så jag vet hur jag ska göra inför bytena. Så skönt att kunna sitta på två händer med ett bra tränsbett. Han var mjuk och fin och jobbade super med slacken och långsamma fina gångarter. Det tar sig!

Kommentarer :

#1: jennie

Gillar din blogg :) Skulle önska mer ridbilder på er!!
Väntar fortfarande på inlägget om hur du började med western :)
Ha det!

Svar: Tack. Är tyvärr alltid ensam i stallet så det är svårt att ordna. 😕
Just det. Ska ordna ett sådant.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :