Hej igen!

Dåligt flyt på uppdateringen. Kan i alla fall skylla på jobbet. Mina sista tre nätter avklarade, nu blir det dagtid igen. I måndags red jag på ett spoon-bett jag lånat av Carro. Ganska kravlöst efter som han stått ett par dagar när jag var i Bryssel. Gick helt okej förutom att tyglarna var för lätta och stela. På tisdagen så bytte jag till mina egna tyglar och det kändes riktigt bra. Han var fin och väldigt positiv. Övade lite trail med massa olika bommar. 

På onsdag morgon så skulle jag longera. Det gick bra tills jag kom till traven i vänster varv. Då haltade han ordentligt i ungefär tre-fyra steg på samma ställe på volten varje varv. Jättetråkigt verkligen. Han var dock pigg och glad och ville leka mera från marken. Så vi gick några vändor över bron. Men övrig motions lades på hyllan. Kände igenom honom och det verkar inte sitta i benet. Inte varm eller svullen någonstans. Tycker det ser ut som att sitta högre upp. Typ i skuldran. Idag så longerade jag nyss igen och det är redan mycket bättre. Tror han är lite halt fortfarande men är osäker. Väntar på att Carro ska komma förbi och klämma och kolla lite. Känns tryggt med en så hjälpsam och kompetent tränare. Snacka om att ställa upp. Hon är guld värd. Får hoppas Dusty är helt återställd snarast. 

Bild tagen nyss i hagen. Vart är Dusty? Haha

Kommentera inlägget här :