Där ser man

Idag skulle Dusty fått tänderna kollade men det blev inställt. Eller uppskjutet till imorrn snarare. Vi får väl se om det blir av imorrn haha. Jaja, det gjorde ju att vi hade gott om tid att rida istället för kort om tid. Så det är ju alltid något positivt. Drog fram några bommar att skritta över. Eller nej, jag rev snarare hindret som stod på banan och la bommarna på en mer lämplig höjd - direkt på marken hehe. Jobbade vidare med att lösgöra honom och få mer tryck i de snäva svängarna. Han saktar ju helst av och dör i svängar så vi måste jobba upp mer styrka där. Rakställa, rakställa, rakställa. Arbetade mycket i höger galopp för att få honom balanserad. Det är vi tillsammans som måste bli stadigare i det varvet. Red även på höger hand idag eftersom min vänstra axel och armbåge inte mår helt toppen. Sjukt svårt! Måste variera hand oftare tror jag minsan. Det var bedrövligt dåligt i början. Jag är högerhänt men har alltid använt vänster hand på stång så det var väldigt ovant. Gick bättre på slutet åtminstone. 
Jo, testade mitt nya hovlack, men bara på två hovar haha. 

Fick till rätt bra feeling över skrittbommarna idag faktiskt. Jobbade verkligen med att lyfta hans mage så han skulle lyfta högre på benen över dem. Han börjar förstå detta och ökar inte farten utan lyfter istället. Det kommer i alla fall. Bara att träna vidare. Sen är det det här med timing från min sida också hehe. 

Kommentera inlägget här :