Tävling imorrn

Både häst och jag är groomade inför tävlingen imorgon. Hann med en lastträning till och ska försöka hålla mig lika cool och säker imorgon också. Det är nog mitt största bekymmer. Annars känns det väl helt okej. Kommer nog inte direkt gå superbra imorrn. Har bara den känslan. Vår ridning har inte varit helt på topp. Det beror helt på min kropp som inte riktigt är som den brukar. Alltså den jobbas ju så att den ska bli bättre men jag har mest träningsvärk över allt just nu. Så imorrn får ses som en träning helt enkelt. Har därför rätt låga mål inför morgondagen:

- lyckad lastning
- inte diska mig i någon klass
- få till ett snyggt enkelt byte i ranch ridingen
- inte få något avbrott i pleasuren
- plussa i trailen på bro och grind

Rent placeringsmässigt så har jag inga mål för imorrn. Det känns helt enkelt inte som att vi är riktigt där. Pleasuren ska jag bara försöka hålla bra avstånd till alla andra. Vi har inte fått till lopen ännu så vi kommer nog vara lite väl snabba. Men det är ju okej, det är inte vår gren. Horsemanship är ju min favoritgren men det känns lite tråkigt eftersom jag som ryttare bedöms och jag sitter så konstigt för tillfället. Nu låter allt väldigt negativt men det är mer realistiskt. Vi ska åka dit och göra vårt bästa och framför allt ha roligt! Det får morgondagen gå ut på - ha skoj! Resten är skitsamma. Bara han vill åka med och sköter sig så är jag glad. 

Kommentera inlägget här :