Oj då!

Anledningen till den dåliga uppdateringen är att jag har för en gångs skull haft med mig min riktiga kamera på träningen både i lördags och söndags. Men jag har inte orkar överföra dem till datorn ännu haha. Så därför har jag inte bloggat om de träningarna. Hoppar över dem så länge så tar jag dem när bilderna orkar ta sig in i datorn hehe. 

Måndag och tisdag fick Dusty bara njuta av vädret och vara häst. Han verkade väldigt nöjd i solen. Igår red jag och hade på de nya PC-skydden. Så snygg färg! 
Älskar dem!

Red både honom och Jack i ridhuset. Pappa var med och jag skulle testa repen till repgrinden som pappa har gjort åt klubben. Började rida Dusty och han kändes pigg och glad. Det blåste massor så han var lite extra pigg haha. Det var två andra tjejer där som hoppade studs längs med hela ena långsidan och även hade ett hinder på kortsidan. Så lite trångt men men man får dela ibland. Dusty gjorde sjukligt fina fattningar och gick allmänt bra. Däremot måste han ha rullat sig på något hårt eller fått en liten spark på höger sida. Han ville nämligen inte spinna eller gå sidepass åt höger. Men inget som påverkade honom annars verkade det som. Men vi tog det lugnt när jag upptäckte det. Grinden gick han som en klocka igenom så klart. Provade att göra den i ett mer flow och han var stencool. Världens bästa häst! 

Sen fick pappa hålla dusty medan jag red Jack istället. Dusty stod som en sur farbror och blängde på hopphästarna som galopperade fort fort fort. Skitsur blev han när de flängde förbi haha. Jack var mer nyfiken och kollade vad de gjorde med spetsade öron haha. Vi övade på fattningar och han tog alla riktigt bra. Styrförmågan är ju så där och behöver verkligen jobbad med. Speciellt i galoppen där han flera gånger fortsatte rakt fram fast jag ville svänga. 
Söta killar

Annars har jag tisdag och onsdag hjälpt Jossan att lära sig köra och framförallt backa med släp. Går riktigt bra och hon har lärt sig snabbt. Skitkul, snart kan hon åka själv med Jack utan problem! 
Lite lastträning också!

Kommentera inlägget här :