Härligt


Älskar färgen på skydden! 

Idag blev det på med barbackapadden, det var så länge sen sist. Hade även stånget på denna gång. Ville testa att rida på en hand barbacka, så jag får jobba ännu mer med min egna balans. Idag fick det bli rida i gympaskorna, gick bra det med. Dusty lyssnade snällt på skänklarna ändå. Tidigare har han alltid latat sig när jag ridit barbacka på grund av att jag haft sämre balans. Han har ju också förut gått emot skänkeln när jag inte haft sporrar på. Men så idag kunde jag göra båda delarna och han lyssnade fint. Sånt gör ju ens dag faktiskt! 

Vi arbetar med samma grejer som vanligt för att mjuka upp. Galopperade rätt mycket dagen innan på Denan så han kunde behöva ett mer lösgörande pass i lugnare tempo idag. Traven vart jäkligt fin. Känner att jag kan komma till mycket bättre i ridningen med barbackapadden. Fick honom att gå i riktigt fin form och kunde även länga ut tyglarna och han höll sig samlad. Jag har mycket lättare för att få ihop honom med sätet när jag inte har sadeln i vägen. Han lyfte riktigt fint på fötterna idag och hade liksom action i sina steg. Tog även en galopp åt vänster och alltså wow. Jag vill typ gråta för att galoppen är så fantastisk! Att galoppera Dusty barbacka är något alla borde få testa på. Det är bättre än med sadeln på. Det är verkligen som att sitta på ett moln och jag skulle kunna galoppera hur länge som helst! Höll mig dock till bara några varv haha. Sen kom de som skulle ha hoppträning och började bygga bana. Så då travade jag av och skrittade sen runt hinderstöden. Backade in mellan dem och trixade och han var supersnäll och hängde på. 

Kommentarer :

#1: Kristin Schyllner

Fin Dusty! :D Är din barbackapad från naturhästen eller var kom den ifrån?

Svar: Ja jag tror det. Köpte den begagnad av en kompis som också hade köpt den begagnad av någon annan. Men de ser ut o va en sån från naturhästen :)
chrissiep

skriven
#2: Ida

Vilken fantastiskt söt häst!

Svar: Ja, visst är han :)
chrissiep

skriven
#3: blueslastmagic.blogg.se

Vilken otroligt härlig bild! Äntligen fick du hans uttryck på bild! :D

Svar: Haha ja här är han pepp o glad o hungrig som han brukar :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :