Genrep

Jag och Elin hann med ett genrep på Denan idag inför freestylen. Andra gången och sista haha. Har i alla fall förbättrat spinnen sen sist vi var där vilket känns skönt, nu tar det i alla fall inte 1 minut att göra fyra spinn... Desvärre kom det ett till ekipage precis när vi skulle börja med musiken så vi hann bara köra varsin gång men det räcker väl. Har i alla fall fått känna på lite hur det känns och tror min plan kommer hålla. Gjorde ett smart drag att planera efter musiken och inte ha bestämd plats för byten, volter etc. Nu måste jag bara lyssna på musiken och köra lite på känsla. Kommer väl kanske funka, haha. Bara jag inte missar sista delen och inte hinner rygga. Äsch det löser sig. Den här klassen är ju bara för skojs skull. Hade stånget på idag och han kändes väldigt fin och jag behövde inte lyfta upp bogen så mycket. Långsamma och lilla volten åt vänster gick han helt fantastiskt i! Så bärig och stadig. Så underbar att galoppera på Denan, då vågar till och med jag trycka på lite. 
 
Lastningen dit gick halvbra men ändå bra. Jag vet inte varför men jag blev lite nervös och stressad och sen blev det inte bättre av att en epa DUNDRADE förbi mitt i lastningen. Ändå så lyckades jag lasta honom själv, Trots att jag hade mycket nerver utanpå och verkligen inte var en god ledar. Så det känns som att det har släppt en hel del. Jag hade aldrig kunnat lasta honom förut om jag hade varit så där nervös då. Nu gick han ändå på efter tredje försöket. På vägen hem gick han snällt in på första försöket. Det tar sig, bara att fortsätta öva tills han är lika duktig som Alice!
 
Vi får se på lördag vad jag väljer för huvudlag har två varianter och vilket jag väljer beror dels på om det ens är tillåtet och sen även hur han känns. Vi är liksom inte särskilt bra ändå på reining, det är bara att acceptera. Så jag kan lika gärna göra något roligt av det istället. Inte ta det så seriöst, det här är ju verkligen bara en grej för nöjesskull. Well, har i alla fall testat min outfit, rida i klänning är ju inte direkt det vanliga. Blir leggins under insåg jag, annars kommer alla se min rumpa haha. Så roligt ska vi inte ha! Nä, nu har jag börjat plocka fram grejer inför fredagen, det gäller att vara ute i god tid, hehe.

Kommentarer :

#1: Tette

Nån måste filma er :D
Skulle så gärna vilja komma och se, men börjar inse att jag nog inte kommer orka :'(
Lycka till!!!! <3

Svar: Ja tänkte rensa kameran efter nationals (kanske dags) o be pappa filma. Gillar att ha film från tävling :)
Tack snälla <3 krya på dig!
chrissiep

skriven
#2: Elin

Tack för all hjälp och stöd. Efter att ha sett er in action med ert program så ser jag fram emot att få se det komplett med outfit och dyl :)

Svar: Grymt impad av dig o hur du bara körde o galopperade hur mkt som helst! :D ska bli så skoj imorrn :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :