Bommar från marken


Igår så hade jag en riktig bakissöndag. Bara låg i soffan och lyfte inte ett finger. Vid 19 så var jag piggare så då åkte jag till stallet. Hittade Dusty med massa bitmärken! Tror den ena är brunstig och uppkäftig just nu. Inget farligt dock men ett av dem satt lite dumt till för sadeln och det var nog ganska nygjort. Så ville inte chansa utan bestämde mig för att ta honom på lina istället. Drog fram lite bommar och tänkte att han kunde ju få traila lite ändå. 

Värmde upp åt båda håll och han rör sig riktigt fint! Kan öka traven och även be honom om att jogga, ganska coolt. Han är superduktig på lina. Lite lat när det kommer till fattningar men annars lyssnar han snällt. Över bommarna var inte heller något problem. Där briljerade han verkligen och visade att han kan parera avstånd superbra. Förut över bommar från marken så slog han i hela tiden också. Kliva på dem var en favorit. Han har verkligen lärt sig massor min fina kille. Mycket nöjd över passet och bra att även köra mycket volter fast utan mig på. Då blir det i alla fall inte lika slitigt. 



Stackars dusty! 

Kommentera inlägget här :