Lördagsnöje

Efter ett långt jobbpass så tyckte jag att det var passande med en mysig stund i stallet. Dusty vart inte lika nöjd som jag haha. Det var dags att ta ur flätorna för att fläta om. Manen var full med torkad lera, min lilla gris! Så det blev tvättning till Dustys besvikelse. Han stod snällt men motvilligt även fast vattnet var varmt och gott. Tråkigt sa han. Men rent blev det i alla fall. Först tvätta med schampoo och sen inpackning. Blev mjukt och fint. Flätade inte ikväll eftersom manen fortfarande var fuktig, får göra det imorrn efter clinicen. Han får ändå inte gå ut i leran förrän vi är hemma igen haha. Svansen blev också tvättad. Måste försöka ta hand om man och svans nu off season så det är fint tills tävlingarna igen. 


Klippte i nacken och lackade till och med hovarna haha. Det sista bara för skojs skull och även i träningssyfte. Jag ville att kvällen skulle likna en kväll i för tävling så mycket som möjligt. Imorrn släpper jag ut de andra och lastar sen dusty. Vi behöver träna på just den situationen inför lastning. En äkta lastning där vi har tidspress och förväntningarna ligger i luften. Sådant kan jag inte skapa på låtsas, det måste vara på riktigt. Därför slog jag på lite extra nu på kvällen. Plus att det är mysig att pyssla också. Imorrn bär det av till Elin för en halvdagsclinc med Carro. Ska bli så skoj! 

Kommentarer :

#1: Elin

Egentligen så är det bra att träna på attgrooma. Få det att likna lite kvällen innan tävling.

Tycker att han var superfin. Jag måste också ta tag i Alice svans.

Älskar din nya design. Har du gjort den själv?

Svar: Ja jag tänker också så :) o inte flippade han ur heller. Det måste varit något annat den gången han fick panik.

Synd att svansen blev bajsig under lunchen :( glömde svanspåsen. Nu är den smutsigare än innan...

Nä, en sån där bloggmall som finns färdig här på blogg.se
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :