Innan regn

Hann med att rida ut innan regnet började, himla tur faktiskt. Tog en skrittur kring åkern, mest för att det var rätt skönt i luften och det kändes mysigt. Dusty var pigg och lite hoppig men det gick över rätt snabbt. Tills vi kom till kossorna. Jag fattar inte hur han kan vara så harig när kossorna är på andra sidan stängslet men är vi på samma sida så är han astuff??? Hästar... Jag satt och tänkte på annat och tittade på de fina höstlöven när dusty tvärvände helt plötsligt. Tur att jag hade handen på hornet haha. Det tog en stund innan jag såg kossorna som glodde på oss. Meshäst! Bara för det så skrittade vi sen förbi dem en gång till och då gick det mycket bättre. 

Tog även en sväng ner till vattnet och han gick i mycket snabbare än jag trodde. Försökte streta mot en stund men gav sig väldans fort. Vi badade liksom inte, sköljde bara av hovarna haha. Passade även på att fläta manen igen. Gjorde lite tjockare flätor denna gång och öste på massa glansspray. Hoppas det funkar! Vill ha lång, tjock man! 


Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Ska glansspray vara bra för växten eller är det bara allmänt fint med glansen? :D

Svar: Har glansspray/balsamspray enbart för att inte slita på man och svans. :) vill borsta så lite som möjligt. Så inte alls för syns skull. Eller ja, de kan man ju ha men de e inte därför jag har det ;)
chrissiep

skriven
#2: Elin

Fjuttmanen! Ser ännu kortare ut när den är flätad. Hur tänker du göra när den växt ut? Ryker den till nästa säsong?

Svar: Haha ja jag vet! Speciellt eftersom jag också viker in sista biten i snodden :P nej förhoppningen är att det växer och blir fin. Den är redan mycket tjockare. Såg ett par palominos på national som hade lång man ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :