Lördagen

Ligger verkligen efter haha! Men i lördags så jobbade jag långpass 7-17. Åkte sen till stallet och ville aktivera min fina pålle eftersom han jobbade så hårt på lektionen dagen innan. Vill ju inte att han ska bli stel. Så han fick följa med mig till ridhuset och där jobbade vi från marken. Släppte honom lös och han var inte så intresserad av att springa direkt. Men han verkade tycka att det var mysigt att bara umgås. Vi tricktränade och det var lika roligt som alltid. Kommer dock inte på några nya trick. Skulle ju vilja lära honom att lägga sig ner men vet inte hur jag ska lära honom det riktigt. Kanske utnyttja när han blir svettig någon gång efter ett ridpass? Jaja, inte så viktigt.
 


Hoppade upp och red lite en stund också, kunde liksom inte låta bli. Så himla mysigt att glida omkring barbacka på sin fina häst. Han är ju så jäkla snäll och lyssnar lydigt på mina signaler. Även ryggningen börjar sitta jäkligt bra nu med bara sätet. Härliga häst. Han ger så mycket glädje i höstmörkret!

Kommentarer :

#1: Emelie

Här är en bra instruktion till att lära hästen ligga ner! http://www.getrun.info/14/2013/06/hur-man-lUr-en-hUst-att-ligga-ner.html

Fin pålle du har förresten, gillar de palominofärgade!

Svar: Tack för tipset! :)
Ja han e bra fin :) det var färgen jag föll för ;) haha
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :