Oh jäääääässss!!!

Haha idag satt det! Idag var känslan tillbaka. Dusty var lite orolig i stallet, ville helst ut och hålla koll. På vad vet jag inte dock. Men i ridhuset levererade han. Som bara den. Äntligen hittade jag känslan igen. Alltså har haft helt okej pass senaste två veckorna men inte så där "wow". Men idag var vi tillbaka. Så där när jag bara ler och skrattar när vi joggar för att han höjer ryggen hur mycket som helst fast jag sitter på slacka tyglar. Älskar den känslan. Även galoppen var riktigt bärig. Jobbade mest med ökad och arbetsgalopp. Vi måste få till ökningarna och trycker. Han var sjukt fin idag och kämpade på riktigt bra. Höll sig i fin form och lyssnade på mina skänklar fast jag inte hade sporrarna på. 

Kändes oerhört bra att få så lyhörd och alert häst även utan sporrarna. Jag vill inte behöva dem, jag vill ha dem som ett hjälpmedel till att finlira med. Nu känns det verkligen som att det är så. Ett tag gick han ju knappt fram utan sporrarna. Tror kanske det var den poletten som trillade ner idag. Att han blev mer lyhörd för mitt säte istället för att vänta på en sporre. Jag rider för mycket med sporrarna på grund av mina korta ben. Men nu så blir det ändring på det. Heja oss. Så jäkla bra! 

Efter lite studerande av Dusty och pappret vi fick igår så kan jag konstatera att han är "måttligt fläskig" haha. Stackarn. Blir nerdragning av kraftfodret och ingen slobbermash efter träning. I alla fall tills han är i bättre form igen. Vill verkligen inte låta honom vara fet i onödan. Men dusty var glad, han fick morötter efter passet och var väldigt nöjd över dem haha. 

Kommentera inlägget här :