Mys på Mellingeholm


Jag och Dusty var ute ensamma på Mellingeholm igår för första gången. Tog samma runda som Linda visade mig förra veckan. Bäst att ta det säkra före det osäkra liksom, haha. Blev mycket trav och han jobbade kanon i ett friskt tempo med bra form. Ibland höjde han ryggen så mycket att jag nästan tappade balansen i lättridningen. Så häftigt! Det var skönt i luften och ja, bara allmänt härligt. Super miljöträning att rida förbi Contiga! Efter fler vändor där lär vi båda bli bombsäkra haha. Mötte en bandvagn på vägen hem där så då hoppade jag av och så krånglade vi in oss så på en plätt så den kunde komma förbi. Den var väldigt obehaglig tyckte Dusty. Även jag. Jag måste bli modigare så han kan lita på mig jämnt. Det är mitt fel alltihopa. Men jag jobbar på det varje dag! Annars var det en väldigt lugn och lyckad uteritt. Han är en sån klippa. 

Både jag och hästen var väldigt nöjda när vi sen kom hem. Han fick gå ut i hagen till sina vänner. Ställde sig och åt tillsammans med Ini som är högst i rang. Det är en mysig liten flock och Dusty verkar trivas så himla bra! Han har inte sprungit undan en enda gång nu när jag hämtat i hagen, han hänger aldrig vid grinden och väntar på kraften i stallet. Något jag tar som tecken att han trivs. Han får vara ute mycket mer och verkar uppskatta det verkligen. Trots att det är helmörkt ibland när man kommer till stallet så är det ingen som hänger vid grinden. Varför - för hästar inte bryr sig om mörkret som vi! Åh är så glad att vi flyttade hit! 


Kommentera inlägget här :