Vårväder

Slog på och började hagla när jag och dusty var på väg ner till ridhuset. Haglade i typ fem sekunder och sen regnade det. Sen sken solen. Vårväder-delux, haha. Blev ett pass med fokus på snabbhet för skänkeln och träning på sidepass. Glömde byta till boots och sporrar så förväntade mig lite bök. Det blev det också men inte alls så farligt som jag trodde.

För någon månad sen var jag tvungen att sätta på mig sporrarna igen för att han bara gick emot skänkeln och vägrade fatta galopp och lyssna. Så då fick jag ta på sporrarna så att jag kunde korrigera de dumheterna på en gång. Han SKA gå undan för skänkeln och inte hänga sig på den, det är allt annat än okej. Så det var skönt att idag ändå känna att det gett resultat. Även om jag har sporrar så använder jag dem ju inte om han svarar bra. Bara när de behövs naturligtvis. Så han har verkligen blivit me alert och kvick på skänkeln. Skönt för har verkligen jobbat med det.

Sidepassen gick framåt idag även om det är vingligt och inte så bra ännu. Men det går åt rätt håll i alla fall och han försöker verkligen göra rätt. Det kräver dock mycket koncentration och ett steg i taget. Bara det blir rätt så får det ta hur lång tid det vill.

Hoppas ni alla har en trevlig Valborg. Och att ni är ute och festar järnet! Själv ska jag jobba. Men man minns ju när man var yngre och drog runt och partajade på stan. Kul och bra minnen, som sig bör!

Kommentarer :

#1: En Cowgirls Drömmar

Tur man är gammal och förståndig nuförtiden ;)

Svar: haha, ja precis :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :