Dag fyra

Tittade mest på youtharna idag och såg mina vänner plocka hem massa medaljer. Grymma ju. Bara liiiite jobbigt att de räknas som vuxna nästa år, suck. Dusty fick låna Sonnys hage i några timmar. Där roade han sig med att rulla sig i dammet och att fösa runt kajorna. Så han har motionerat sig själv idag. Sen åkte han på att få bada och bli bandad så att han är extra fin till finalerna imorrn. Kan man inte vara bäst kan man ju i alla fall försöka vara snygg liksom. Imorgon börjar vi med att rida fram riktigt ordentligt så att han är med mig och inte töntar sig för staketet/publiken. Sen jäklar blir det till att hålla tungan rätt i mun. Känner mig skräckslagen inför trailen!

Vi hade liksom problem med förra mönstret och de galoppbommarna. Nu är det likadana fast flera. Känns ju toppen liksom. Carro ringde och peppade oss och sa att det inte var ett problem. Jag är inte benägen att hålla med haha. Det fåååår inte bli break of gate och jag ska pusha hans bakben så mycket jag kan. Vi är 11 stycken. Lyckas vi komma top fem så kommer det överträffa alla mina förväntningar. 
Horsemanshipen känns inte lika läskig som trailen. Kvalmönstret var svårare med förvänd galopp. Jobbigt bara att bytet är från vår lätta till vårt svårare håll. Ska bara ta det lugnt så kommer vi nog komma runt i alla fall. Vi är 11 st även här och ja, kan vi komma top fem är jag jättenöjd. Tror dock inte vi kommer göra det. Vi var rätt så nära vårt bästa vi kan i kvalet och då räckte det bara till sjunde plats. Vi får se. Ska göra mitt yttersta!

Kommentarer :

#1: Linda

Det kommer gå toppen bra! :D

Svar: Gick inte så bra 😂 men det var för svårt helt enkelt. Hem o träna! 👌
chrissiep

skriven
#2: Elin Nes

Vallhästen Dusty! Lovar gott inför nästa års boxning.

Svar: Tror du man kan få ha med kajor istället för kossor?
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :