Wow

27 dagar senare liksom! Vad hände? Min motivation är inte på topp just nu. Jag vet att det är nu jag ska träna massor och att tiden som läggs nu syns på banan sen. Men ändå kommer jag inte igång. Nackdelen med att ha blivit sjukt bekväm med att ha stort ridhus på gångavstånd. Bästa stallet står jag i nu men utan ridhus. Latmasken i mig måste bort! Har dock kommit igång mycket bättre senaste veckan. Idag körde vi på ordentligt när det äntligen var plusgrader och mjukt i marken! Ut och arbeta massa tempoväxlingar på perfekta vägar. Korta-länga-korta-länga. Och så galopp uppför backe tre vändor. Massa konditionsträning helt enkelt. Vi båda hade skoj och Dusty var redigt svettig. Nöjd kille. 

Har verkligen blivit duktigare på att rida ut, har ju inte så mycket val haha. Så vi jobbar med tempoväxlingar och kondis ute. Teknik får bli i lilla ridhuset när det är alldeles för dåligt väder. Paddocken är nog i bra skick imorrn när den fått torka lite. Som sagt, finns massa möjligheter och det känns som att motivationen är på väg tillbaka helt klart. Jag är taggad inför nästa säsong! 

I övrigt finns det en del annat i livet som också börjat ta sin tid. Så inspirationen till att blogga har varit väldigt låg. Kommer väl skriva när jag har lust. 

Kommentarer :

#1: Anonym

Men åh vad jag har längtat efter nytt inlägg från dig! Kollat in här flera gånger och blivit lika besviken varje gång :P men nu äntligen så... vet hur det är utan ridhus - fasen vad man tappar lusten vissa perioder.. men som tur är har jag (förhoppningsvis om allt går vägen) eget ridhus här hemma inom ett år :) allt blir så mycket lättare då! Ska du till Åby Göteborg på tävlingarna nästa sommar?

Svar: Nej men så gulligt av dig :) vem är du? Ja, har blivit bortskämd med ridhus haha men man får kämpa på. Härligt med eget hemma! Jag vet inte, det känns så himla långt bort att åka. Kanske åker dit och tittar bara. Så många tävlingar så lite pengar tyvärr haha.
chrissiep

skriven
#2: Jennie

Åh, dumt av mig, trodde jag skrivit mitt namn i föregående kommentar.. Jag har kommenterat här lite då och då, senast tror jag att jag frågade om du var kvar på sm:et men du hade nog hunnit åka innan jag kom dit så kunde inte hälsa. Jag frågar om Åby då jag själv bor i Göteborg och hade gärna kollat in er live när ni tävlar nångång :)

Svar: Ja, nu känner jag igen ditt namn :) aha! Kommer i alla fall befinna mig på både quarter SM o öppna SM om allt går enligt planerna :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :