Wrx tävling


Jag och Dusty styrde kosan norrut och åkte till Vattlång i fredags. 4,5 timme tog det, puh. Dusty tröttnade efter 3,5 timme ungefär och trampade till i missnöje ett par gånger. Jag förstår honom, sjukt tråkigt att åka rakt fram på E4an så länge. Men lätt att hitta i alla fall. Hann rida i ridhuset också på kvällen vilket var skönt. Dusty verkade ha sovit gott i sin box medan jag sov asdåligt i min säng. Så var inte allt för pigg på lördagen. Inte hade jag hunnit grooma honom ordentligt heller så han var långt ifrån ren tyvärr. Jaja, tur ingen tittade allt för noggrant. Han var väldigt fin på framridningen och vi hade gott om tid. Dock blev det snabbt proppfullt på framridningen och eftersom han gick så fint där så kände jag mig klar. Så jag hade tid denna gång. Men han lurar mig. Går som en Gud på framridningen men har alldeles för mycket överskottsenergi inne på banan! Nu ska jag fanimig komma ihåg det och galoppera mer även om han känns asfin. 

Western riding c
Snacka om pannkaka! Så överdrivet dålig ritt alltså. Han vägrade först trava efter bommen eftersom det satt folk framför honom. Asläskigt hälsar Dusty! Sen joggade han stelt förbi publiken och vid andra kortsidan så fattade han galopp. Det var INTE där vi skulle galoppera. Fula galoppserpentiner med dåliga, enkla byten. Flängig trav, en okej stop och bra ryggning åtminstone. Nej usch så dåligt! Vi var tre i klassen och jag och Dusty vann den med en hemsk score på 57. Är allt annat än stolt över denna vinst. Säger ju det, färgen på rosetten spelar ingen roll alls ju!

Pleasure c
Galopperade fram mer ordentligt på framridningen och jobbade igenom honom mer. Nu hade han också sett allt läskigt inne på banan och det räcker med ett varv så är han cool sen. Så hade en mycket trevligare känsla inför pleasuren. Han gick så himla fint! Riktigt stadig och var verkligen med mig. Det enda som hände var att vi blev omridna av ett ekipage och när de kom ut framför oss så tvärnitade hästen. Samtidigt var det ett annat ekipage som red om oss så vi hade ingenstans att ta vägen. Jag såg att domaren tittade på oss just då och visste inte riktigt om även vi skulle få massa avdrag för det där. Men jag kunde verkligen inte fortsätta galoppera för det fanns ingenstans att gå. Som tur var fick vi ingen kommentar på det. Vi vann den klassen, totalt fyra ekipage. Kommentaren var: stadig. Vilket är bra. Är i alla fall jättenöjd över hans insats i den klassen! 

Horsemanship c
Här hade vassare ekipage anlänt kan jag säga. Jag var först ut och var ungefär två galoppsprång ifrån att hamna på fel sida om sista konen. Sjukt nära! Så vägen blev inte så snygg men annars kändes det väldigt trevligt. Vi fick plus på joggen i alla fall. Sen ett jättemärkligt tecken på höger galopp som jag inte vet vad det betyder alls. Jag är jättenöjd för det gick riktigt bra tyckte jag. Vi var tre stycken och vi kom tvåa bara två poäng efter ettan som jag tyckte red helt felfritt. 

Trail c
Förutom att Dusty tyckte att grinden var lite otäck så gick det bra. Vi hade ett bra flyt och det kändes mjukt och trevligt. Dock slog vi i allt som går att slå i. Måste öva mer bommar! Bedrövlig score på 63 och en tredje plats av tre. Inga plus på något, snålt tycker jag. Vi var de enda som lyckades få trav ut ur boxen men alla fick samma score på den. Men känslan var bra och han var med mig även fast grinden var lite läskig så gjorde han den snällt. Bara att öva mer bommar! 


Kommentarer :

#1: Ellen

Grattis! Väldigt söt häst :) va roligt att läsa om en annan gren än vad jag håller på med!

Svar: Tack :) haha ja han är gullig! Kul att du gillar läsningen.
chrissiep

skriven
#2: blueslastmagic.blogg.se

Jag tror inte man kan säga det för mycket... Ni är super duktiga.
Himla nyttigt att åka iväg så där ensam och långt. :)

Svar: Tack snälla du 💜 ja de va ett bra äventyr för oss :) kommer nog inte åka tillbaka dock. Lite för liten tävling o tråkig anläggning tyvärr. Men väldigt trevlig klubb :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :