Vårtävling hos sbywr

Dags för årets andra tävling! En mycket större tävling med mycket fler ekipage. Jag tycker det är svårt att säga. Jag har svårt att sätta mål som "vi ska vinna" för det är inte så jag tänker. När jag rider går jag in med inställningen att vi ska ha roligt och göra det absolut bästa vi kan. Men jag har ALDRIG som mål att vinna, aldrig. För det är inte det primära för mig. Det absolut viktigaste är att vi har kul. Jag är en hobbyryttare, gör inte det här för annan anledning än att det är skoj. Jag behöver inte göra mig ett namn på något vis. Därför tycker jag det är onödigt att sätta mål som "etta eller trea". Jag kan omöjligt påverka att det finns ryttare som är bättre. Däremot kan jag påverka att jag rider fel väg eller slarvar genom ett hinder. Därför ska vi alltid göra vårt bästa. Sen ibland räcker det hela vägen och det är alltid skoj. Observera att jag på inget vis förringar de som har mål att komma först. Sånt krävs om du vill bli något och vara bland eliten. Men det är inte dit jag vill så därför är det inget för mig. 


- vill plussa på grind och bro för jag vet att vi kan det
- lugna galoppbommar
- dags att börja jobba mot målet att få 70 på trail, mycket jobb men vi måste upp i score i denna klass, här är ändå inte allt för mycket bommar vilket kan ge en bättre förutsättning 
- inga onödiga islag i Let, om jag sköter mig så är vi bäst på Let!


- plussa på grind och bro
- träffa kossan, måste bara träna lite lasso ikväll.... 
- han har alltid varit skraj för hink på tunna så målet är att han denna gång håller sig cool
- stå stilla i groundtie


- höja blicken
- sätta ett trevligt enkelt byte
- rygga utan att behöva ta i tyglarna
- lugnt och stadigt rail work

Pleasure C
- hålla gångarterna
- få fram den ökade traven
- ha ett stadigt tempo

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Vilka roliga mönster! Gillar att WH bara har två koner och Ranch Trail mönstret var väldigt trevligt uppbyggt.

Svar: Stina gör alltid bra mönster :) så sjukt svårt i wh dock då ena konan va i ena änden av ridhuset o den andra i andra. Hennes nya grej i de högre klasserna av wh, stort som fan. Massa tid o göra fel hehe
chrissiep

skriven
#2: Thea

Du har så bra inställning. Klart det är roligt att vinna och det vill man väl men rosetten är ju inte värd mer än den prestation man gjorde för att få den. Man kan ju aldrig påverka motståndet. Jag och Macha hade högre poäng men sämre placering igår jämfört med i BB-cup, för samma domare. Med tanke på vad vi klarade av igår så smäller faktiskt gårdagens rosetter lite högre (även om jag var jättestolt och nöjd i Rimbo).

Svar: Tack :) Jag håller helt med dig! Ranch trailen gick toppen men de andra var bättre. Inget jag kan göra något åt där och då, bara att träna mer hemma liksom. Du ska vara jättestolt, ni är superduktiga!
chrissiep

skriven
#3: KS Horsemanship

Åååh vad roligt det ser ut med Trail alltså! Förstår verkligen varför man tävlar i trail, man blir ju alldeles exalterad att se mönstren man ska träna in och så!

Svar: Det är verkligen jätteroligt! Precision o samspelthet. Blir bara svårare ju mer man lär sig haha. Superskoj!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :