Trail

Jag klev av klockan 07 på morgonen igår och lyckades somna vid 08. Sen ringde klockan vid 11. Lagom pigg då kan jag lova. Iväg till stallet för att möta upp Cattis så tog vi med våra gulingar till ridhuset och tränade lite trail. Ställde ut två tunnor att rida mellan och la även fram galoppbommar. Fyra till oss och två till dem. Dusty var glad och tyckte som vanligt att livet var toppen när det fanns bommar framme! Ville helst tugga på tunnan första gången men jag tyckte inte det var en bra idé haha. Två galoppbommar gick si så där, han gasade mest så han slog i den andra hela tiden. Tur då att vi har fyra bommar för där gick det galant och han galopperade utan problem över allihopa i stadigt tempo. Flyttade sedan om till ett L och ryggade i. Shit vad han är klockren på det alltså. Så försiktigt och flyttar bara det jag ber om. Ibland är jag för ivrig och då trampar han fel. Men när jag skärper mig så går det så jävla bra. Verkligen en av hans bästa "grenar"! Sjukt nöjd med hela passet. Världens bästa trailhäst!

Kommentera inlägget här :