Tävlingen

Dusty startade tävlingsdagen med att tala om att livet var jävligt orättvist när Jack fick stå och äta gräs medan Dusty stod i boxen och tittade på. Sen höll han fast vid det humöret. Alltså han gnäggade hela dagen lång. Enda gången han inte gnäggade var när han väl fick vara i närheten av Jack. Då gnäggade Jack och Dusty ignorerade honom. Mupp... Så jag var rätt frustrerad över min häst. HATAR när de gnäggar, förstå då en hel jävla dag. Som tur är så är det bara det han gör. Han kan ändå koncentrera sig och han försöker inte springa till Jack. Han vill bara ha kontakt med honom. Det var till och med så att en tjej frågade om han är hingst eftersom att han gnäggade hela tiden... Suck. Red fram i en timme för att få honom lite avspänd. Han var lite på tårna i början men tävlingsdagen var lång så det gjorde susen sen ändå. Eftersom han var på tårna så beslutade jag mig för att rida fram med hjälmen på, i fall att. Tävlade även första klassen med den. Bytte dock sen till hatt för att han var som vanligt att rida. Snygghet före trygghet, hehe. 
 

Trail C
Första klassen och jag var nervös att han skulle slå av inne på banan eftersom han gnäggade hela tiden i collectingen. Eller jag var inte nervös först, grinden och bron gick bra och efter bron så blev jag skitnervös. Har ingen aning om varför det kom, för de två första momenten gick toppen. Men så vart det och jag red rätt illa. Min fina häst kände nog av min nervositet för han räddade oss och skötte sig exemplariskt. Han gjorde allt jobb och jag satt bara där och försökte komma ihåg rätt väg. Världens bästa häst när det gäller! Vi fick plus på grinden och ryggningen. Lyckades slå i en del bommar men tunnorna gick jättebra. Även om min känsla inte var toppen eftersom jag mest var nervös så bevisade Dusty att han är fantastisk! En score på 68 och en tredje plats av 8 st.
 
Ranch Trail C
Här var jag hur lugn som helst eftersom att jag visste att han var det på banan. Vi tog alla moment sakta och säkert och det kändes stadigt och bra. Han tog ett halv galoppsteg i släpan när vi skulle trava men släpade annars jättefint. Vi splittade boxen i galoppen tyvärr, kom in helt fel. Han stod som ett ljust vid tunnorna där man skulle flytta en hink, det jag trodde han inte skulle klara alls. Så impad av honom! Däremot hade han sen ledsnat vid lassot och vandrade iväg. Även i groun tien så tog han ett steg efter mig men stod sen stilla. Vi hade bedrövligt många islag och plussade enbart på att flytta hinken. Men känslan var riktigt fin för jag var lugn och han var lugn. Så jag är jättenöjd över den ritten, mer än trailen. Vi fick en asdålig score på 61,5 och kom femma av 7 st.
 

Horsemanship C
Efter låååång väntan så var det dags igen. Det här mönstret låg över hela banan, verkar vara Stinas nya grej. Det blir svårt ändå för man har långa sträckor på sig att göra fel på, hehe. Mönstret gick jättebra tycker jag, vi höll oss till mitten och fick riktigt jämna svängar. Hann inte kolla scoresheetet tyvärr, måste försöka få tag i det! Han var riktigt fin och lyhörd, gjorde ett bra enkelt byte och var fokuserad. Även rail worket gick bra. Han blev sur på en häst när det var två som red om mig samtidigt, det blev liksom lite väl trångt och då grinade han illa och ökade lite i galoppen. Men annars gick det verkligen jättebra. Vi hade inte kunnat göra det bättre och vi kom tvåa efter Carro och Bozze som gjorde ett sjukt fint mönster så är riktigt stolta som tvåor. Minns inte men vi var kanske 6 st totalt?
 

Pleasure C
Vår sista klass och jag var så vansinnigt trött! Alltså verkligen helt slut. Som tur var var vi bara 4 st så det gick väldigt snabbt. Dusty var superduktig och även om han ibland höjde formen lite, han var ju så klart också trött, så var han väldigt stadig i farten. Även den ökade traven fick vi till riktigt bra. Ryggningen var lite seg men den var på spåret så då syns det inte lika tydligt. Domaren kommenterade alla efter åt och sa bara att det såg väldigt fint ut. Så det är ju trevligt. Vi vann denna klass! Haha, min lilla pleasure pålle. Perfekt avslut på en alldeles för lång dag!


Kommentarer :

#1: Elin Nes

Är det den nya rosa skjortan som du köpte på Tumbleweed??
Stort Grattis till placeringarna och extra stort grattis till vinsten i Pleasure! Så kul att ni nu går in och vinner. Allt jobb har verkligen börjat betala för sig 😆

Svar: Japp, invigde den i helgen 😃 tack 💜 känns faktiskt riktigt skoj!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :