Mysig morgon





Blev stallet direkt efter jobbet. Så härligt med solsken och fågelkvitter. Dusty var himla gullig idag. Han stod och åt när jag gick förbi hagen. Jag visslade som vanligt och han tittade upp. När jag skulle gå ut med hö i hagen så stod han vid grinden. Sen följde han efter mig när jag la ut höet och kröp villigt ner i grimman. Inte ens intresserad av varken höet som redan låg ute eller det jag la ut. Mysigt, kändes som att han ville vara med mig. 


Dammade av honom och satte på barbackapadden och red ut. Så härligt och Dusty var stencool idag. Lunkade på i sakta mak runt åkern och bara njöt av vädret. Sen in i paddocken och arbetade med mjukgörande. Fina slutor och öppnor, lite seg i skänkelvikningarna men gjorde dem korrekt. Sen tog jag av tränset och gled runt utan. Arbetade med volter och böja sig efter benet vilket börjar komma mer och mer. Slutor och öppnor vilket var lite svårare när det gröna gräset var inom räckhåll men han höll sig. Spann lite och han är så fin. Långsamt och korrekt. Sen betade han med mig på ryggen en stund innan jag gled av och lät honom beta ifred. Så mysig morgon! 

Kommentarer :

#1: elin

Åhh ni ser ju ut att ha sommar :D

Svar: Nästan ;) väldigt vårigt i alla fall. :)
chrissiep

skriven
#2: JS Dressage

Vilken fin häst du har! :-)

Svar: Tack, kan bara hålla med :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :