Tisdag

Började dagen med att ha utvecklingssamtal på jobbet i nästan två timmar. Väldigt trevligt och givande, alltid roligt att vara uppskattad. Så är det också det jag strävar efter på jobbet - jag ska vara en tillgång och ha massa kunskap som gör mig extra åtråvärd när det kommer till att välja vem de vill ta in extra. Därför jag alltid försöker lära mig olika nya sysslor på macken, det gäller ju att alltid försöka utvecklas. 
 
Sen mötte jag upp pappa så måttade vi ut rep. Pappa ska sponsra klubben med två rep till repgrinden vi ska ha på tävling. Fint ska det vara, haha. Blir nog bra, det får ju inte vara för tugnt och inte för lätt och inte för smalt och bla bla bla. Tror vi hittade ett bra rep som inte blir för tungt för youthryttarna heller. 
 
Efter det åkte vi till stallet och så fixade vi tillsammans. Sen hämtade vi in båda gula pållarna och borstade skitgrisarna. Dusty var fortfarande lite svullen så pappa fick promenera med honom medan jag red Jack. Dusty undrade lite vad vitsen var och gick så långt bakom pappa som han kunde och när pappa försökte springa för att trava så gick Dusty bara lite snabbare i skritt, haha. Jack och jag körde skolorna och så i skritt och trav. Sen provade jag att galoppera och han var rätt slö men snäll. Så i galoppen ville jag mest bara rulla på framåt. Lättare sagt än gjort men fick till det lite bättre sen på slutet. Inte alls som att rida Dusty, himla nyttigt att rida någon annans häst. Är väldigt glad att jag får låna honom av Cattis. Imorrn tänkte jag rida Dusty, han blir ju bättre av att röra på sig så vi testar det imorrn. 
Dagens grabbar!


Kommentarer :

#1: Jennie

Skulle vara roligt att få veta hur du började rida western? Kan du inte skriva ett inlägg om det? Står ni på en westernanläggning :)?

Svar: Absolut kan jag skriva det, bra tips :) nej jag står i ett litet privatstall. Ägaren har två hästar som de rider klassiskt med sen e vi tre som är inackorderade som rider western. Ridhuset jag rider i tillhör ett dressyrstall. :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :