Tävlingar

Äsch, blev en del ändringar i min tävlingsplanering. Får uppdatera min lista lite:
 
♥ Spring break - tänkte börja med första tävlingen lagom nära hemma haha. Axevalla tyckte jag var en toppenarena så ser fram mot den tävlingen i slutet av april. Fyller ju år då också, bästa sättet att fira sin födelsedag liksom! Hoppas verkligen de kör perfomance klasser i år ocks, annars har jag planerat det här i onödan haha. Det sket sig just eftersom de inte kör några perfomance klasser i år, jävla skit. Så himla tråkigt då jag verkligen sett fram mot denna tävling.
 
♥ Open Doors - istället för Spring Break så åker vi på Stockholm Westernryttares tävling Open Doors istället. Betydligt närmare och billigare. De har gått ur WRAS så det är inte en WRAS-tävling utan bara en vanlig tävling. Kommer tävla open klasser i trail, horsemanship, ranch pleasure och vanlig pleasure. Blir spännande att se hur det går. 
 
♥  Taures tävling - här är det faktiskt på riktigt lagom långt att åka och det var en väldigt trevlig tävling förra året, min plan är att Elin ska tävla Dusty då. Själv kanske jag tar någon klass när vi ändå är där men vi får se.Vet inte riktigt hur jag kollade men jag jobbar ju den här helgen så det går inte alls att åka på den tävlingen tyvärr. 
 
♥ Strängnäs tävling - åker till SbyWr istället och tävlar den 9/5. Har inte anmält mig ännu, måste väl betala min licens till WRAS först, vill egentligen inte... Men men, får väl göra det då. OBS, har alltså emot WRAS inte mot SbyWr!
 
♥  Roslagsstoppet - WRUs egna tävling. River väl av ett par c-klasser eftersom det är hemmatävling.  Mina vänner ska gifta sig detta datum så det får allt gå före en tävling. 
 
♥  Nationals - den är given, dit ska vi bara! Målet är att försöka placera oss bättre i trailen i år. Kanske målet ska vara att inte mosa knät en vecka innan tävlingen? Hehe
 
♥ AWG - klubbmästerskapet kan man ju inte missa, ska fan vara med i en WR och sätta byten det här året!
 
♥ SM - i år ska jag göra en budget som faktiskt kommer kunna täcka att åka på SM. Sen beror det på hur seriöst upplägget känns också Faktiskt, det är mycket pengar. Vill åka på något som känns ordentligt planerat.
 
Budgeten för tävlingarna i år är ju löst med tanke på skatteåterbäringen så det känns skönt. Har även sparat lite av lönen varje månad så har redan en schysst buffert till just tävlingarna. Härligt härligt.

Kommentarer :

#1: Emma

Då syns vi på SM om allt klaffar :D

Svar: Sqhas eller western SM? :) skoj oavsett!
chrissiep

skriven
#2: Thea

Då syns vi kanske i Strängnäs ;)

Svar: Yey! Skoj :)
chrissiep

skriven
#3: KS Western & Horsemanship

Alltid en lycklig tid på året med skatteåterbäringen haha!

Svar: Jepp, jäkligt nice. Har dock restat de senaste två åren så då har det inte varit kul alls :P
chrissiep

skriven
#4: Jossan

Ibland blir det inte som man har tänkt.. :/ men du verkar ha löst det bra ändå :D

Svar: Nä dumma spring break.. Men ja de blir nog bra ändå :)
chrissiep

skriven
#5: www.quarterrumpan.blogg.se

Då ses vi på nationals!:D

Svar: Yey va skoj!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :