Söndag kväll

Kom tillbaka till mitt stall rätt sent eftersom vi varit på nytorp. Då var det bara att börja mocka och fixa hö. Hade redan slängt ut Dustys hö men inte Jacks. Sen packade jag lite extra påsar också. Sen släppte jag in allihopa vid 20:15. Dammade av dusty, som gått naken hela dagen men ändå inte rullat sig! Vi gick till ridhuset och skrittade fram. Sen vart jag sugen på att verkligen öva på att inte tjuvhålla. Så jag virade tyglarna runt hornet och samlade med benen. Han rusade iväg någon gång och sänkte huvudet för lågt men då plockade jag bara upp honom med tyglarna. Jäklar vad han hittade sig efter ett tag. Kände verkligen hur han kom under sig. I galoppen var han riktigt fin i formen. Svårare med ställningen dock men formen var jäkligt bra. Sen tog jag tyglarna i en hand och så sjukt mycket bättre det gick efter att han fått gå "lös" ett tag. Fick till riktigt bra lope där han sköt ifrån ordentligt med bakbenen. Sjukt nöjd över passet! 

Sen dammade jag av Jack och fixade hans flätor. Honom tog jag med i repgrimma och lekte lite från marken innan jag hoppade upp och red igenom de vanliga grejerna. Tycker det är enklare att känna efter när man är barbacka. Dock är Jack rätt bred så kändes inte som benen räckte och som att jag skulle glida av när som helst haha. Men det gick bra och kunde till och med trava. Han har ju så mjukt steg så det gick jättebra. Snäll häst. 


Kommentera inlägget här :