Onsdag

Igår vart det en lite märklig dag. Jobbade först 10-15 med lite allmänt pyssel. Fixa glassmaskinen och vårstäda. Helt okej ändå att vara ute och sopa grus när det var strålande sol. Sen blev det rörigt eftersom nattaren var sjuk och hela schemat måste göras om typ. Så jag var tvungen att jobba 19-22 också. Fick i alla fall fyra timmar att använda till stallet och hann rida båda hästarna. Packade massa höpåsar så jag har ett lager nu när jag ska jobba tor-sön natt. Helger är alltid slitigare på jobbet så jag tänkte förbereda mig ifall jag är supertrött. 

Jack och jag red först runt åkern. Mer fokus på form igår och inte bara kolla på alla roliga grejer. Sen klättrade vi i backen hemma vid stallet på begäran av Jacks matte. Tre gånger körde vi och han hann bli lite svettig. Jobbigt att jobba ju! 

Dusty fick på sig repgrimma och så red vi på vår volt där jag lagt ut backbommar i L. Snirklade runt lite, skrittade och travade över och bara lekte lite. Dusty gick dock mot skänkeln massor och latade sig. Gick inte direkt jättebra utan han var ointresserad och ville hellre stå stilla och äta gräs haha. Men men såna dagar finns också. 

Kommentera inlägget här :