Nu ska vi se

Jag blir lite dagvill av att jobba natt då jag åker till stallet efter jobbet vilket är 07 och sen sover så ja. Okej, var i stallet och red vid 8 onsdags morgon. Ville testa hur det var att rida efter jobbet och sen sova fram tills det var dags till att jobba igen. Helt klart att detta är taktiken för mig. Har mycket mer energi direkt efter jobbet än innan. Plus att jag får solsken vilket är trevligt. Solen varade dock kort imorse för sen började det blåsa och mulna på. Jag och dusty skrittade fram ute. 

Grisen rullade sig precis när jag kom till stallet. Kanske en markering? Haha. Sen red vi till ridhuset och där körde vi hårt. Dusty försökte lata sig till tusen och i galoppen bröt han av lite titt som tätt. Försökte dra upp huvudet och springa som han ville. Bra sätt att tala om: rider du inte ordentligt så skiter jag i dig. Så rida fick jag minsan! Vi jobbade på som sjutton och jag samlade och samlade och sen vips så kunde han gå i fin form på långa tyglar. Puh, man blir stark i benen av min häst haha. Duktig var han och svettig blev han. Så det var ut och rulla sig igen på direkten sen. Finaste hästen. 


Kommentarer :

#1: Elin Nes

Svettloppa! Jobbigt värre att du var så snabbt tillbaka efter ditt möte med marken - tyckte Dusty 😜 Bra kämpat! Jag vet ju hur mycket jobb du ger för att han ska vara så fin. Heha!

Svar: Verkligen! Märks att han e lurvig när vi jobbar lite hårdare. Svettas som tusan. Tack, ja de e inte bara o glida ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :