Lek

Lustigt hur man kan få massa energi av att vara i stallet. Var helt slut efter jobbet då dagen var lång och långsam men så fort jag kom till stallet så fylldes jag verkligen av energi. Åkte därför hem och hämtade grejerna som jag vann från K9 för att tvätta Dustys svans. Tänkte passa på eftersom det var plusgrader och dags för honom att komma in. Så jag tvättade och det blev riktigt bra, visar i ett eget inlägg. Sen gick vi till ridhuset och lekte från marken. Löslongerade först och försökte klura ut hur jag ska få honom att gå i vänster varv också. Han vill bara gå i höger vet inte varför riktigt. Han ser inte dåligt, det har alltid varit min första tanke men så är det inte. Lyckades jobba honom i några varv i skritt och sen ta hjälp av väggen för att kunna göra det i trav. Lite mer övning så går det kanske sen. 

Vi lekte lite sen och hade det bara så mysigt. Han är så positiv och gillar att hitta på grejer. Busig liten pålle! I slutet så skulle vi gå tillbaka till där jag hade släppt grimskaftet och då sprang han iväg till det och ställde sig bredvid grimskaftet och duttade på det med mulen. Haha så söt, som en hund. Knasiga häst! 
Temporär svanspåse gjord på gamla strumpbyxor. Man tar vad man har haha. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Sådär kände jag också i fredags. Fantastiskt hur ens fritidsintresse får en att må bra. Precis som det ska vara :)

Svar: Ja bästa känslan!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :