Helgen


Så här härligt började min lördag! Tog på barbackapadden och repgrimman och så gav vi oss ut runt åkern i solskenet. Himla mysigt och dusty tog det i sin takt och åt lite gräs och filosoferade. Det var en lagom start på dagen. Eller ja, jag hade ju inte sovit något så det var ju typ samma dag för mig haha men ändå. 

Sen tog jag mitt pick och pack och åkte till Elin. Vi åkte sen till tumbleweed och shoppade. Visar i ett senare inlägg, köpte alldeles för mycket jag kanske inte behövde egentligen men äsch, älskar att shoppa ju! Sen tillbaka till Elin så hade vi trevligt häng hemma hos henne. På söndagen så åkte jag till Ikea med Jacob och shoppade ännu mer grejer haha. Fast nä, plastpåsar, matlådor och handdukar får räknas som rätt nödvändiga grejer ändå. Svängde förbi hööks också och köpte en klicker och hästgodis. Dumt godis dock för det gick inte att bryta sönder i småbitar. Måste försöka slå sönder dem, så himla stora bitar just nu. 

Åkte hem och till stallet där snälla Cattis hade mockat åt mig. Alltid en trevlig överraskning! Fixade resten av stallsysslorna och hämtade sen dusty. Igår fick bli första inklickningsträningen. Försökte minnas vad Elin sagt! Först dock så fick han värma upp och bli löslongerad. Han är rolig för han galopperar frivilligt över bommarna hela tiden haha. Sen körde vi våra vanliga inövade trick med skillnaden att jag klickade så fort han gjorde rätt och så fick han en godis. Det tog inte många gånger förrän han såg löjligt glad ut så fort han hörde *klick*. Haha skönt med en matglad häst! Blev en kort stund för att inte nöta för mycket. Sen in i stallet för lite grooming. Flätade både man och svans. Han kunde till och med stå groundtie. Vet inte när det hände men nu på senaste har han stått stilla när man lämnar honom. Helt plötsligt typ. Jaja skönt i alla fall haha. 


Kommentera inlägget här :