Grabbarna


Idag fick båda grabbarna hänga med till ridhuset samtidigt eftersom min pappa var med. Så pappa bar fram bommar medan jag släpade dessa två runt ridhuset. Sen red jag Jack och pappa hängde med Dusty som tiggde godis haha. Jack kändes riktigt trevlig och orkade idag göra öppna och sluta även lite längre sträckor i traven. Går helt klart framåt. Jobbade med galoppen också och jag får tänka att jag lutar mig lite mer bakåt. Jack puttar mig framåt och då blir galoppen ännu kantigare så jag måste verkligen trycka ner mig i sadeln och luta mig mer bakåt för att kunna hitta rätt balans. Vi övade även på trav- och skrittbommar. Skritten går toppen och det är han en naturbegåvning på. I traven däremot behöver han komma på hur man gör. Blir lite osäker och bryter av då och då. Men rullar vi lite mer bara så kommer det släppa snart. 

Dusty blev sen förvånad över att han skulle behöva jobba. Han letade ju godis, varför skulle han bli sadlad helt plötsligt?? Däremot var det ju bommar framme så han blev snabbt på gott humör. Tragglade lite skrittbommar som gick rätt bra när vi satte takten tillsammans ordentligt. Travbommarna seglade han över och jag satt faktiskt riktigt bra över dem. Studsade inte så hemskt mycket. Sen möblerade pappa om så att det blev galoppbommar. Två med två språng mellan och två med ett språng mellan. Dusty gick riktigt jäkla bra. Eller först ville han inte fatta. Hade inga sporrar på så han försökte slippa undan. Men sen rullade han som en klocka. På långa tyglar och en hand. Min fina trailhäst. Testade även sidepass och den går så himla mycket bättre nu. Åt höger funkar det toppen, åt vänster behöver vi öva lite mer dock. Himla bra start på dagen. 

Kommentarer :

#1: Charlie

Är Jack någon ny häst du skaffat ? Eller har jag missat något ? :p

Svar: Jack är en quarter som bor i samma stall som Dusty. Rider honom ibland åt hans matte :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :