Oj oj

Haha går inte så bra att hålla igång bloggningen märker jag! Well recap! 
Fredagen den 12/6 tog Ellie och Jossan studenten! Var där och grattade dem när de sprang ut och senare var vi hos dem på mottagning. Vilka minnen man får! Och vilket härligt väder det var. Riktig sommar, den försvann sen, heh. Mycket trevlig mottagning också. Extra roligt eftersom så många hästvänner var där, hade så skoj!



Förra helgen var jag på bröllopsfirande, så Dusty fick vila lördag och söndag. 

I måndags red jag lektion för Carro. Även Elin var med för att se när jag blev torterad, haha. Vi tränade på att ha en rak häst. Ett av våra större problem. Han frågar hela tiden om vi inte ska svänga istället för att bara gå rakt fram. Klurigt det där. Fick jobba med att trycka in rumpan på honom så att han blir rak. Vi hade L i varje hörna av en stor fyrkant där vi skulle trava och galoppera och göra 90-gradsvändningar. Sjukt svårt i galoppen. Gick bättre när vi breddade lite. Duktig häst som jobbade som tusan. 
Elin tog en bild på oss. Kolla hans färg!

På tisdagen red jag och Dusty ut och jobbade med gångarterna ute i naturen. Jag måste verkligen jobba med att vara ute och ändå rida ordentligt. Tycker det är svårt att jobba på riktigt ute. Därför jag tycker det är så tråkigt att rida ut. Finns inget värre än att rida utan något mål/plan, bara driva runt. Blä. Men nu jobbade vi med skolorna och joggen och lopen. Han var superduktig och spookade bara en gång för en fågel som flög ut framför oss. Men den skrämde mig också så inte så konstigt haha. 
Älskar beteshagen här!

Onsdagen så kopplade jag släpet och så drog vi till ridhuset i frötuna. Måste få in åkandet som rutin. Han gick helt okej att lasta. Har inte tränat nått sen vi kom hem från Hjo så kan inte förvänta mig att han går rakt in på en gång. Men han backade inte av massa utan gick in med mig osv. Ännu snällare på vägen hem, duktig häst! Vi jobbade med gångarterna även i ridhuset. Passade på eftersom det är så stort, långa raksträckor är ju roligare att gasa på haha. Högergaloppen fick vi jobba mycket med då han inte ville ge efter riktigt. Men jag vet också att han inte gillar underlaget riktigt i frötuna. Märks tydligare nu eftersom han går mycket bättre hemma. Men i slutet gick han riktigt bra och jag hade löjligt långa tyglar när jag travade av honom i serpentinerna. 

Igår var jag ute och skulle borsta och pyssla. Då hade han sjukt svullet vänsteröga. Lilla gubben! Han kan få så ibland på sommaren, eller har i alla fall alltid problem med rinniga ögon på sommaren. Nu var det jättesvullet. Hoppas det går över snabbt. Fick bild av Tine nyss och det såg bättre ut. Ska ut strax och tvätta igen. 
💜

Kommentarer :

#1: Ellie

så kul att ni var där! Och jättetack för presentkorten :D

Svar: Varsågod :)
chrissiep

skriven
#2: Jossan

Tack så mycket för att ni kunde komma! Och för presentkorten som Ellie sa! Vilken härlig hage han har!!! 😍

Svar: De va så roligt att få fira er 😃 ja, o det här är bara hage nummer två! Flera finns o ska användas 😃😃
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :