Morgonridning i solskenet


Nöjd efter morgonens träning

Blev stallet innan jobbet idag eftersom jag hade läst att det skulle regna. Tur att jag red innan då jag fick jobba över 1,5 timme. Det var jättefint väder imorse, soligt och varmt. Riktigt härligt, speciellt i jämförelse med höstvädret som pågår just nu. 

Jag och Dusty tränade på ungefär samma saker som på lektionen igår. Fast mer fokus på traven. Hade även tagit av sporrarna och fick jobba som tusan. Han är mycket mer lyhörd nu mer utan sporrarna men inte riktigt helt ärligt framme för skänklarna. Han utnyttjar gärna läget men skam den som ger sig. Jag har svårare att plocka upp bogen utan sporrar. Det är inte så konstigt eftersom han tycker det är svårt och behöver mer hjälp i högervarvet. Är ändå imponerad över hur stadig han är i sin form. Vi har faktiskt kommit en bra bit från var vi startade. Är så stolt över min fina häst. 

Kommentera inlägget här :