Knasboll



Dusty jag och pappa fick hålla till i lilla ridhuset idag på grund av det tråkiga regnet. Dusty var busig och pigg och sprätte runt lite för sig själv medan jag tog fram lite bommar att longera honom över. Här inspekterar han bron för att kolla om det ligger godis på. Himla bra knep hehe. 


Pappa drog runt en grej för att försöka jämna ut spåret lite. Haha Dusty var mycket nyfiken på vad pappa gjorde. Skräckblandad förtjusning liksom. Sen longerade jag honom över de här upphöjda bommarna i skritt, trav och galopp. Gick riktigt bra även om han tyckte det var jobbigt med så liten volt i galopp. Lyfte fint på fötterna och gick i en riktigt fin form. Supernöjd! 

Sen lekte vi lite löst jag och Dusty. Han är för söt. Backade hur långt som helst på jättesmå signaler. Sen apporterade han riktigt långt bort från mig. Alltså så rolig den här hästen. 
Fin i kroppen!

Nu väntar snart jobb och jag förbereder mig med ett litet mellanmål med vindruvor och jordgubbar och parmachips!


Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Hahahahah! Älskar patrik i bakgrunden :D

Svar: Haha ja jag såg det sen! Fannys favoritleksak när hon hälsar på, knäpphund :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :