Äntligen lite sol

Solen tittade fram lagom tills jag hade jobbat klar vid 18. Därför blev det en vända till till stallet. Kände för att ta en tur ute och bara få vara. Det är fullt ös på jobbet, för lite personal och mycket kunder. Blir lite dålig balans och man får jobba arslet av sig. Aldrig en lugn stund. Så en tur med min favorit var precis vad jag behövde. Dusty var på tårna och inte alla avslappnad haha. Var bra att vi tog ett pass till idag, han behövde det. Hittade mycket läskiga saker idag. Stenar, fåglar och en stor farlig bil! En typ RAM eller var det var som mullrade som tusan. Dusty vägrade gå förbi. Killen var så tålmodig och snäll så han stängde av bilen tills vi lyckades ta oss förbi. Dumt nog hamnade den sen bakom oss när han skulle åka tillbaka samma väg. Stackaren, även då stannade han så fick jag rida så jag hamnade efter honom. Passade på och trava efter bilen när han åkte iväg. Psykisk grej för hästar tydligen - de tror de jagar bort det läskiga. Dusty hade i alla fall inga problem att springa bakom det läskiga monstret haha. 

Ja en lite sprättig ridtur men han var duktig och joggade som en Gud däremellan så han får plus i kanten ändå. Imorrn får han vilodag. Jag jobbar 7-18. Blir stallet på morgonen för att morgonfodra isisarna och sätta på Dusty flughuvan. Bäst att hoppa i säng!

Kommentera inlägget här :