Sista tränarträningen

Idag hade dusty och jag vår sista lektion med Carro inför QSM. Tog och kollade på några delar från de andra trailmönstrena. Skrittbommarna framförallt behövde övas på, inte Dustys favoritgren direkt hehe. Vi hade riktigt bra flyt och lyckades verkligen klicka riktigt bra ihop idag båda två. Carro gav mig små verktyg att få honom mer alert på de dötrista skrittbommarna och då gick han riktigt fint. Fick även öva på att hålla tempot även när han kommer in fel över galoppbommarna. Ja, splitta är inte bra men det är mindre minus än att få break of gate. Så mer ben och så gick han riktigt jäkla bra även över alla galoppbommar. Jag känner mig 100% säker på att han inte kommer ta fel galopp i år. Han är så stadig och även när han inte är helt rak eller rätt ställd så tar han den galopp jag ber om. Grym ju! 

Kände mig riktigt nöjd efter dagens lektion. Sen efter det så putsade jag grejer i 3 timmar, Phu. Så nu är allt fint inför tävlingen. Tog även tillfälle att sätta lite rolig tejp på min sadelbock och skottkärra så ingen råkar ta fel på QSM. Allas brukar ju se likadana ut men nu är mina pimpade. Ska komma ihåg att ta en bild sen. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Härligt att rakställdheten blivit bättre :) Ni har utvecklats massor så galoppen kommer inte vara något problem.

Svar: Mer ben så ska de nog gå :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :