Så mycket bommar

Oj vad med bommar pappa släpade fram idag. Det är sjukt många bommar med i trailklasserna. Man får välja vissa delar att bygga för det får inte plats. Då har vi ändå en rätt stor ridbana haha. Men ja, vi tog alla bommar som fanns. Phu, det var svårt alltså! Kan säga att det inte lär bli någon bättre placering i årets trail. För mycket bommar att slå i och sen i ena är ju ett byte med. Men vi ska så klart göra vårt bästa men får också vara realistisk. Det gick inte så bra först men sen ändrade vi avstånden och då gick det bättre. Frågan är ju bara vad det blir för avstånd på tävlingen?! Jaja. Sen gick det också mycket bättre när jag tog det lugnt och sänkt blicken lite så jag inte jagade bommarna. I motsats till många andra så tittar jag sällan neråt på hästen. Istället är min blick ibland lite för långt fram haha. I trailen måste jag sänka den dels för att få ner tempot och dels för att hjälpa Dusty med bommen som är precis framför oss och inte den som är sju meter bort. 

I uppvärmningen jobbade vi med öppnor i galoppen och förvänd galopp. Måste börja träna inför bytena någon gång. I den ena öppnan så gjorde han ett helt rent byte. Alltså haha, orkar inte. Kul att han bytte rent men inte kul att han gör det när jag inte vill. Eller ja, jo han fick faktiskt beröm ändå för vi måste få en rolig känsla vid bytena. Han måste tycka att det är roligt. Även om det tar emot i mitt ordningssinne. Sen när vi övade trailmönstret med bytet i så gjorde han ett rent. Tror jag. Tanken var ett enkelt men jag kände inget. När han gör sina enkla så känner man att han liksom skuttar till lite men jag kände inget. Så jag vet inte, haha hopplös jag är! 
Hurrdurr
gött att bli kliad!

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Myyyysigt! Hehe, jag är glad över att inte vara funkis på SM utan är där och groomar. Lagom kul att bygga upp de där banorna.

Jag tycker det är så roligt att ni umgås i stallet och att din pappa hjälper dig att bygga banor.

Svar: Haha ja, inte lätt o va funkis där inte! :P sjukt med bommar asså...

Ja, det är riktigt roligt :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :