Regn

Idag har det regnat mest hela dagen. Just nu är det dock uppehåll men riktigt hög luftfuktighet - måste verkligen platta håret haha. Matilda är ju här idag också så hon hann lyckas klämma in ridning idag med. Tyvärr värkte det ner så vi lastade in Dusty i släpet och åkte till ridhuset. 


Tvingade Matilda att testa att rida på en hand. Gick riktigt bra efter en stund. Inte helt enkelt att få kläm på det så snabbt när man är van att rida klassiskt. Dusty pinnade på snällt och rörde sig riktigt trevligt. Kul att se att han blivit så muskulös. Syns så tydligt när Matilda rider lite mer framåt och med fart, han är riktigt fin när han trycker på. Jag red en liten kort sväng och kände av slacken på långsidorna. Riktigt stadigt gick han trots att jag red i för stora gummistövlar. 

Sen har jag flängt runt lite i olika affärer i norrtälje. Sjukt mycket folk över allt, antagligen alla sommargäster som hade tråkigt i regnet. Scoutade lite möbler, åkte hem och möblerade om och sen tillbaka till Mio för att köpa avlastningsbänken jag blev kär i där. 
Det här är början på att ljusa upp mitt hem och få in ljusare och nättare möbler. En sak i taget dock. Är tyvärr inte gjord av pengar. Däremot måste jag verkligen köpa en ihopfällbar skottkärra så jag har en sån med mig till quarter SM. Hm, hade jag ju nästan hunnit glömma. Bäst att beställa en idag!

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Åh vad roligt med nya möbler 😃 Ser fram emot att få se nytillskottet nästa gång vi ses.

Perfekt att ha kvar ridhuskortet så att man kan åka dit och träna när det spöregnar. Hur ska du göra i vinter?

Svar: Ja, den e superfin!

Vet inte riktigt. Det går inte ut förrän november. Ska nog förlänga men kanske bara några månader eller ett halvår. Paddocken är ju så pass bra dränerad ändå. Men jag gillar att ha tak över huvudet haha. Får se.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :