Onsdag torsdag


Lille Docy!

I onsdags så red Elin lektion på Dusty så jag roade mig med Docy istället. Väldigt annorlunda mot att rida Dusty. Så himla mycket bredare! Mycket trevligare jogg men galoppen kändes kantig och konstig. Dels har han väl lite taskig kondis och sen så är ju Dustys galopp så otroligt mjuk att alla andras känns obekväm. 
Elin jobbade på hur bra som helst!

Idag kom mönstren till quarter SM så var ute i stallet vid 21 för att rida lite. Imorse var jag också där men då blev han skodd så red inte då. Tog och testade horsemanshipmönstrena. Så tråkigt att det är byte i det ena. Det gör att vi är helt uteslutna att kunna kamma hem någon rosett eftersom jag inte kan göra flygande byten. Men men så är det. Dusty var så seg och gick mot skänkeln och inte alls rolig att rida. Så tråkig känsla. Vet inte varför, om han var trött efter allt regnande. Men nä, gick inte alls så bra. Han var inte alls lyhörd utan jag fick rida arslet av mig och vara överdrivet tydlig. Det släppte på slutet men ändå.  Blä. Nya tag imorrn!

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Hoppas det inte är efter min lektion som han blev så 😨😨

Tack för lånet av dina fina Guldhäst! 💖

Svar: Närå, dessutom va han sig lik idag igen. Tror de är allt regn. Varsågod 😊
chrissiep

skriven
#2: Sofia Karolina

Så fina! Ibland längtar jag efter ridningen =/ Man kanske skulle ta sig en ridlektion någongång, synd att det inte finns någon westernpålle i närheten.

Svar: Det är väl så. En gång hästtjej - alltid hästtjej 😉 nej det brukar va väldigt svårt att hitta tyvärr.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :