Tålig

De håller på/har hållt på och bygga läktare i ridhuset ett bra tag nu. Vilket självfallet betyder mycket ljud och spring. Vilket jag tycker är bra! Även om jag är mesig och Dusty varit hoppig för ljuden så är det sjukt bra träning. Känns som vi kommer vara väl förberedda för oljud inför tävlingarna. Igår passade jag på att ta en stor plastpåse och dra runt på dusty. Han har ju som sagt inte visat upp sin coolaste sida i ridhuset. Ingen som kunnat ana att han är en lugn westernhäst liksom. Så jag började göra samma grejer som vi alltid gjort med presenningen. Över huvudet, släpa, följa efter. Så kunde sen ha den över ögonen på honom utan problem. Sen var han jätteduktig hela passet. Hoppade inte alls till för ljuden även fast de sågade och höll på. Väldigt nöjd över min coola häst! 

Igår ställde pappa ut som i wr-mönstren. Övade dock inget specifikt mönster utan tränade mest serpentiner och ökad trav. Kändes bra. Dusty gick i riktigt stadig form, bara jag som måste mjuka upp höfterna och sitta bättre. Även joggen och lopen var skitbra! Hade på sporrarna på första gången på länge och han gick som en Gud och jag behövde inte använda dem. Guldhäst!

Kommentera inlägget här :