Mysigt avslut på helgen


Jag och mina fina häst tog oss lite kvalitetstid i ridhuset efter jag slutade jobbet klockan 19. Blev repgrimman på och arbete från marken. Har verkligen slarvat på den biten, väldigt länge sen vi jobbade med look at me game och sånt. Så det tog vi tag i. Dusty verkar med i matchen men jag behöver nog trimma igång kunskaperna igen. Head drop är han dock så duktig på fast vi inte övat det på säkert ett år. Vi lekte lite med showmanshipandet och han börjar bli så följsam även upp i trav. Mitt i en ryggning så började han dock orma sig och jag fattade inte vad han höll på med. Insåg dock snabbt att han var i akut behov av att klia sig på magen haha. Söta ponnyn. Fick hjälpa till och sen körde vi vidare. Övade på square, det blir bättre. Måste bli mer konsekvent i användandet av det bara. 



Syns inge bra på bilderna men han är så himla biffig och fin just nu. Trimma trimma! 

Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Pluuuppen! Såg första bilen på Instragram, så snuttig. Och duktig att stå square. :) Skitsvårt att träna på det tycker jag haha. Ibland händer det mirakulöst att Kajsa står square av sig själv men försöker jag få henne att göra det fattar hon ingenting, matte dum i huvudet tänker hon.

Svar: Haha ja han är göllig :) jo, det kräver tålamod vill jag lova. Jag utgår dock alltid från hur man står i en showmanship när man ber om square så han börjar koppla kroppspositionen med vad han själv ska göra. Men de e svårt, han tycker de e tråkigt :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :