Dumma snö

Jaja, det är bara januari men jag vill inte ha mer snö och is. Blä. Ge mig vår och sommar. Igår vid insläppet så försökte dusty rejsa om Sally på insidan typ. Mitt lilla pucko! Han halkade till lite på en isfläck så klart. Jag kände igenom honom och han var liiiiiiite varm på ena bakbenet upptäckte jag. Drog på grejerna och gick till ridhuset för att skritta ordentligt och sen känna. Skrittade fram för hand i tio minuter och tittade samtidigt på en stor häst som höll på att lära sig gallopera. Man fick hålla sig lite undan haha, vilken fart! Sen skrittade jag uppsuttet i 20 minuter till. Passade på att öva på serpentiner över ridhuset och att rakställa. Snurrade tyglarna runt hornet och jobbade enbart med skänklar och säte för att räta ut honom och ställa honom. Det kommer sakta men säkert. Efter det så hoppade jag av och kände igen. Mycket bättre och det var bara en pytteliten skillnad i värme på bakbenen då. Asså det var alltså från liiiite varmt till pyttelite haha. Men bättre att ta det säkra före det osäkra. Hoppas det är helt kallt idag! 

Dusty äter alltid på Carolas syrenbuske. Fattar inte hur det kan vara gott med pinnar? 

Kommentarer :

#1: Elin

Nä inge vidare med vintern :( Lillan är också besatt av pinnar! haha fattar inte varför x)

Svar: Haha, okej då är det inte bara min häst som tappat en skruv :P
chrissiep

skriven
#2: Elin

Nom nom nom. Alice brukade leka med pinnar förut i hagen. Knashäst.

Om jag hade en ridbar hästen just nu så hade detta varit myspys med all snö.

Hoppas att han är bättre i benet nu.

Svar: Haha som en hund! Dusty äter, man leker inte med maten ;)
Dumma snö!
Ja han verkar bättre nu :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :