Bättre

I fredags fick Dusty vila då han fortfarande kändes liiiite ljummen i bakbenet. Alltså vi snackar alltså marginell skillnad mellan bakbenen men ändå en skillnad. Han kändes inte direkt svullen men liksom lite stummare i det benet. Om det makes sence..? Så tyckte att han lika gärna kunde få stå för att se om det blev bättre. Han verkar ha kommit in i arbetstempot igen för han kröp ner i grimman och såg så glad ut när jag kom ut i hagen. Rätt snopen när jag bara hamrade ur snö ur skorna och kände på benet. Sötis. 
Vänta på mig! 

Nu på lördagen var jag dit innan jobbet och gjorde klart allt i stallet och kände även en snabbis på benet. Lite mindre stumt men fortfarande liiiiiite ljummare. Efter jobbet åkte jag dit igen och tog med honom till ridhuset för att longera och se hur han rörde sig. Först skrittade vi fram för hand. Kände ingen skillnad då på benet. Han såg inte oren ut alla i linan. Väldigt arbetsvillig och visade upp en fantastiskt ökad trav idag! Wow vad han sträckte ut. Dock en hårfin gräns innan det slår över till galopp haha. Efter longeringen på kanske 15 minuter så kände jag på benet igen och då var all stumhet borta och benet var svalt. Så imorgon tänkte jag rida igen. Verkar som motion som vanligt hjälper. Vi får se hur det känns imorrn. 

Annars var jag idag på ett tight schema. Först hade jag svårt att somna så somnade typ efter 02. Så därför stod klockan bara på 09 imorse. Sen till stallet för att fixa allt för att sen vara på badhuset vid 10. Hann simma 25 minuter, sjukt mycket folk så det var världens kö till duschen därför blev passet så kort. Sen började jobbet vid 11. Slutade tidigare, redan vid 16 och åkte då tillbaka till stallet för att longera som sagt. Därefter hem igen för att vid 17:45 åka med några vänner till en födelsedagsfest i Nacka. Vi stannade för lite snabbmat på nya Max vid roslagsnäsby. Snabbt blev det inte, tog totalt 40 minuter innan vi fick maten... Sen vart det i alla fall trevlig hattfest! Väldans skoj. Tur man hade hatt hemma. Drog till och med på mig boots också för att matcha. 


Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Härligt att han är bättre :) Oftast är det ju bara rörelse som behövs, hästar är ju gjorda för att läka i rörelse :D

Svar: Ja jag hoppas de blir bra nu bara vi rör oss lite måttligt :) får snösulor idag så då kan vi ju lulla runt i skogen :)
chrissiep

skriven
#2: KS Western & Horsemanship

Allt blir alltid bra när man håller i något och inte gör längre avbrott, som nu när du har hållit i hans motion så verkar han bli bättre. Synd att inte jag är så duktig på den fronten!

Svar: Vet inte vad de är. Men han blev inte sämre av att stå en dag. Behöver nog bara fortsätta som vanligt hoppas jag :)
chrissiep

skriven
#3: Elin

Skönt att det är bättre :) Så häftigt när de visar upp sina fina gångarter.

Svar: Drömmer lite om dagen då jag kan sitta på o få fram sån trav :D
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :