Tävlingssugen

Åh gaaaahhhd vad jag vill åka iväg och tävla. Okej, kanske inte precis nu när Dusty precis blivit hel och dragit av sig en sko men ja, ni förstår. Vi har inte legat på latsidan i vinter utan vi har tränat på. I alla fall hållt uppe kondisen och nu kan vi börja med trimmandet och finslipandet. Jag har inte häst för att bli bäst på någotvis, jag är en glad amatör. Däremot så vill jag tävla, det för mig är en del i hästägandet, hade inte köpt häst för att bara rida ut i skogen det är helt enkelt inte min grej. Än är det ett tag kvar, närmare bestämt 61 dagar kvar till Spring Break. Vet ju inte ens ännu om de tänker ha performanceklasser i år också men jag hoppas det. Då river vi av lite trail och horsemanship. Kanske någon all breed pleasure. Det beror på om de har ranch pleasure eller inte. En riktigt pleasure i en AQHA klass kommer vi aldrig kunna starta, skulle bara vara pinsamt att sitta och varva alla andra sniglar. Men som sagt WRAS eller all breed ska vi i alla fall köra i år. Behöver få lite mer stuk på lopen och den ökade traven, det kommer. 
 
Här är från 2012 ungefär tre månader efter att jag köpte Dusty. Vi vann en versatile horse D. Min första vinst någonsin och Dustys första tävling. Hur jag såg ut är en annan femma, haha, helsvart med en solkig hatt?! Dusty stackaren hade en sadel som inte passade ordentligt och en filt som var lite väl liten så man såg underpadden, haha ojoj.
 
Det här är från Paint Showen 2012 då vi fick oss en fjärdeplacering i någon av all breed klasserna. Första gången jag startade något annat än en wras-tävling. Vi var dock bara 6 stycken i klassen, haha. Hade i alla fall snyggat till lite av min outfit, men inte köpt sadeln ännu. Den köpte jag sen på hösten. 
 
Skulle tro att det här är Strängnäs hösten 2012. Dusty blev utplockad från pleasuren för att han såg halt ut. Det var hans fuljogg som idag är borttränad. 
 
Från våren 2013, vi är tråkigt klädda eftersom vi var med i allsvenskalaget, hästen är söt i showträns i alla fall.
 
Roslagsstoppet 2013 och vi började lite smått med stång och en hand. Var tvungen eftersom att jag den tävlingen testade vår första b-klass, vi kom 2a men det var för att de andra diskade sig, haha. Kolla färgen på svansen!!! Så ska det se ut!
 
Hösten 2013 var vi i Strängnäs och vann en versatile D igen, här var vi riktigt groomade och även Dusty hade fått finfrissyr! Plutten, så liten och söt. 
 
AWG 2013 och Dusty körde grand slam och vann två d-klasser och tre km-klasser på c-nivå varav två var på stång och en hand. Efter den här tävligen bestämde jag mig för att sluta tävla på D-nivå och enbart tävla på stång och en hand. Det var här jag insåg hur duktiga vi faktiskt hade blivit och att det var dags att lämna tryggheten. 
 
Våren 2014 och vi åkte till Taure lite impulsivt så där. Startade 4 klasser, tvåa i två och etta i två. 
Sommaren 2014 åkte vi till Quarter Nationals och lyckades knipa ett gäng rosetter?! Helt galet. Här hade jag till och med groomat ordentligt så att båda saker och häst blänkte. Hade hjälp också, bästa groomen Maria!
Kolla, till och med lackade hovar orkade jag fixa till Nationals, haha. 
 
Sen från AWG 2014, använde här min ranch-outfit eftersom det var ranch trail, så klart!
 
Vi försökte oss på lite freestylereining också på AWG vilket inte alls gick särskilt snyggt/bra. Här på bilden ser det inte så farligt ut men det kändes som att jag fick bromsa bromsa bromsa och att han sprang med huvudet som en kikare, haha. Bra slut på året, hehe. 
 

Kommentarer :

#1: Elin

Åh vad taggad jag blir av att se dessa bilder! Jag vill också ut och tävla och jag längtar främst efter att få grooma. Det är ju det bästa med att tävla ;D

Så kul att se bilder från åren som gått och hur man utvecklat sin outfit och hur trimmade ni blivit. Det är ju en väldig skillnad på samspel och bärighet från 2012-2014.
Jag gillar er outfit med den vita blusen (gillar alla) men tycker ni är så fina i de färgerna.

Svar: Haha jag vet, din lilla nörd ;) jag får göra ett ryck o grooma lite bättre på alla tävlingar i år. Kan man inte va bäst så ska man iaf synas o va snygga ;)

Ja det är verkligen skillnad, himla tur de haha. Jo den vita är himla fin men materialet är så halt :P måste banta lite så känns de nog bättre. :)
chrissiep

skriven
#2: Hanna

Den där bruna skjortan du hade på ranchtrail-bilden, var har du hittat den? Supersnygg, vill ha något liknande :)

Svar: Den har jag köpt på Pryss :) tack, gillar verkligen färgen :D
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :