Rosa!

Köpte Elins fina rosa reflexset då jag älskar rosa men hon tydligen inte är lika exhalterad över den färgen haha. Dusty blev jättefin i rosa tycker jag haha! Han är med i det jämnställda samhället och bryter normerna liksom, go Dusty! Ja, jag har ju redan gula reflexer men rosa är sjukt coolt och sen desutom så kan jag ha detta skrittäcke runt mig när vi rider ut barbacka. Det gula jag har är enbart ett ländtäcke som jag inte vet var jag ska fästa när jag rider utan sadel. Så igår invigde vi grejerna genom en sväng kring åkern. Det hade varit så fint väder hela dagen men lagom till jag slutade vid 15.30 så hade solen gått och gömt sig lite bakom molnen. Det var ändå fortfarande varmt och jag hade ingen lust att trängas med de som red lektion i ridhuset utan vi gav oss ut barbacka runt åkern i repgrimman. Himla mysigt faktiskt. Eller ja, jobbigt om ni frågar Dusty. Utnyttjade det faktum att det var ännu mer snö kring åkern och att den desutom var lite blöt och tung. Så ett ordentligt skrittpass blev det verkligen. Vid den djupare halvan så stannade Dusty och pausade av sig själv flera gånger. Jag lät honom hållas då jag förstår hur tungt det var. När vi hade gått hela varvet så valde han dock själv att vika in på ett varv till. Något han tycktes ångra efter ett par meter haha. Så vi tog ett och ett halvt varv. Det tog 40 minuter totalt, grymt bra styrketräning vill jag lova!
 
På vägen hem så när vi kom ut på själva vägen som var plogad så stannade han direkt och började skrapa med framhoven. Jag försökte mana på honom men han fortsatte att skrapa och ville verkligen inte. Så jag hoppade av och mycket riktigt så var det tokhalt! Det som smält hade ju börjat frysa på och det var plogat så det var bara att glida på. Antagligen var Dusty trött efter pulsandet och orkade inte balansera oss båda på isgatan. Han är rätt klok. För när jag hade suttit av så gick han snällt framåt med mig gildandes bredvid. Älskade häst!

Kommentera inlägget här :