Recap!

Oj, så har jag missat ett par dagar igen! Woops. Jaja, vi får väl börja i onsdags. Då åkte jag först till Uppsala och hittade till min lycka ett par skor att jobba i. Min häl är ju sjukt dålig så behöver bra skor inför att jag börjar jobba natt. Så ett par grymma skor och ett par skitbra sulor som jag kan ha i mina andra skor och en hel del pengar fattigare så är jag redo. Blev så klart en sväng till hööks också där blev det en rosa reflexväst till mig så jag kan matcha Dusty, lila boots till och en himalayasaltsten till Dusty. Efter det mötte jag upp Elin på Ikea så käkade vi lunch där innan vi drog till hennes stall. Tanken var att jag skulle ge Elin massa tips och grejer att träna på. 
En söt Alice-brallis som ser himla pluttig ut på den här bilden. Konstig vinkel!

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig kan vi ju konstatera. Alice var mycket piggare än vad hon först visade. Jag höll på att plocka fram bommar och råkade tappa en lite väl hårt. Men Alice rörde inte en min. Jag sa "sorry" och Elin sa typ "haha ja va rädd hon blev min lättskrämda häst". I nästa sekund så skyggade Alice för en solkatt och sen var hon i luften. Högt! Hann knappt landa innan hon var i luften igen och då hann jag tänka "nu åker Elin i backen". Vilket hon gjorde tyvärr. Förstår att hon inte satt kvar för jävlar vad högt hon bockade! Fortsatte sen en sex gånger, hade inte ens tid att stanna fast matte åkte av. Rusade först mot den öppna dörren men som tur var ville hon röja lite till. Jag som är expert på katastroftankar, men sällan blir rädd av dem mer likgiltig, såg att Alice var väldigt nära att få in frambenen mellan tyglarna. Som tur var fastnade hon inte utan stannade sen så jag kunde ta henne när hon hade busat klart. Bronco-Berta! Elin mådde ändå rätt bra, även om hon skrämde mig genom att bara ligga kvar och inte röra sig. Red lite till för att få Alice tillbaka med fötterna i marken men sen upptäckte hon att fingret mådde väldigt dåligt. Så jag hjälpte till med att klä av Alice och så fick vår dag ett annorlunda slut. Så kan det gå när hästar är med! 

Efter det så åkte jag hem till min lilla ponny och tog på honom hans nya boots och en barbackapadd jag lånat av Elin. Vilken dröm att rida i! Dusty är väldigt studsig i traven, vilket alla som testat honom kan intyga haha. Det gör att jag haft lite svårt att rida barbacka. Då han studsar mig ur balans och då passar han på att stanna haha. Med denna pad då satt jag som gjuten! Vilken skillnad alltså. Kunde till och med galoppera en bit och han var som ett moln att sitta på! Himla stor skillnad. Så nu ska jag köpa mig en egen. Dock inte en lika fin men det näst bästa alternativet i alla fall. 
Haha ser lite rolig ut!

Kommentera inlägget här :